Gå til innhold
Arkivverket

[#61991] Finske kilder på nettet ?


Gjest Stein Norem Wisted
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Norem Wisted

Jeg leter etter foreldrene til August Werner Eriksen født 1892 i Esbo, Finland og konfirmert i Helsinki i 1907. Han flyttet senere til Stavanger og Jørpeland hvor han har etterkommere.Har noen tips om det er noe sted på nettet jeg kan lete ?Jeg har lagt inn en forespørsel på Suku-forum uten å få noe svar foreløpig. Jeg har også vært inne på HisKI-prosjektet til genealogiska samfundet i Finland, men her går kirkeboksøkene bare fram til ca. 1850.Har noen erfaringer med andre plasser å søke i Finland. Jeg forstår forøvrig ikke Finsk.hilsenStein Norem Wistedhttp://www.sosialklubben.net/snw/slekt.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Gjerde

Hei !Finlands släkthistoriska förening har mye scannet materiale:http://www.digiarkisto.org/sshy/index_sve.htmWebsiden er i hovedsak finsk, men kirkebøkene er jo på svensk.Noen tips for å spare litt tid:Rippikirja - KommunionsbokLastenkirja - Noe som ligner konfirmasjonslisterSyntyneet - FødteKuolleet - DødeKuulutetut - Forlovelser ?Vihityt - EkteviedeMuuttaneet - Inn- og utflyttedeKinkerikirja - Husforhörslängder, nesten som en folketelling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thore Eilertsen

Iflg. Norges bebyggelse Rogaland så er August Werner Eriksen f. 20/11 1892 av foreldre Amanda og August Erikson, Finland.Hilsen Thore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Norem Wisted

Ja, jeg har den informasjonen, men jeg trenger oppslag (enten på web eller ved hjelp i Finland) i kirkeboken i Finland, for å finne videre slekt. Det var litt feil av meg å skrive at jeg leter etter foreldrene hans, det er snarere anene hans jeg søker.Takk likevel :)hilsen Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.