Gå til innhold
Arkivverket

[#61997] Hjelp til leting i USA igjen


Gjest Britt Ringstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Ringstad

Leter etter en slekning som jeg har lett etter lenge. Johan Johansen Evenstad F.12.04.1859.Elverum Har nå funnet en mulig kandidat .Flyttet fra Elverum med attest 21.9.1887 med reisemål Amerika.Stemmer der med fødsel 1859. Finner en kandidat over emigranter over Kristiania 1871-1930. Nr.101281 reisedato 29.9.1887 Johan Johanness.. Arb.29 år Reisemål Bessemer - Linje FR.Lie Skip Geiser Frakt 180.Kan noen hjelpe meg med hvor han havnet i Amerika? Er vedig takknemmelig for alt hjelp. Mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Hvis han reiste via København kan det være denne karen her:New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Johan Johansen Arrival Date: 14 Oct 1887Estimated Birth Year: abt 1858 Age: 29 Gender: MalePort of Departure: Copenhagen, Denmark Destination: United States of AmericaPlace of Origin: Norway Ethnicity/Race­/Nationality: NorwegianShip Name: Geiser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Det er nok riktig person vi har funnet ombord på 'Geiser' med ankomst New York den 14 Oct. 1887.Men finner ham ikke senere, kan han ha reist hjem igjen ?Hvilken stat i USA han skulle til ? Navnet Bessemer finnes i mange stater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Hei Knut!Tusen takk for hjelp.Har ikke opplysninger hvor han skulle. Hadde lett etter han lenge da jeg fant dette. Johan har også en søster som jeg ikke finner, Inger Johansdtr.Evenstad F.8.8.1864. Karnsje hun har reist før, og broren reiser etter ??Skulle du finne noe mer er jeg glad for det. Er selv veldig dårlig til å lete i USA. Ønsker deg så en riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Hei igjen!Er det noen der ute som er veldig kjente med USA leting om Johan kom tilbake til Norge igjen?Eller om hvor han var i USA? Hvor Bessemer er han skullle være i USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Hei Helge og Knut!Tusen takk ! Hva har dere funnet der? Er veldig spent på om dere har funnet min slekting der?Heter han Johan. Har dere funnet ei som heter Inger som er hans søster.Mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Det er et tlfnr. Men jeg gir meg, da du har flere opplysninger enn oppgitt. (Det er ikke skikk og god bruk her på forumet å sitte på informasjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Jeg trenger også hjelp!1. Fredrik Olsen, Endrestad, f. 4.10.1862 Sel reiste fra Kr.ania m. 'Sigurd' 29.05.1880. Oppga å skulle til Alexandria, Min.( Minnesota?) 2. Søsteren Kari O.,Endrestad, f. 17.07.1859 reiste fra Kr.ania m. 'Angelo' 21.05.1881. Oppga å skulle til Mineapolis. 3. Broren Iver Christian O., Endrestad, f. 15.07.1866 reiste fra Kr.ania m. 'Montebello' 8.04.1892. Oppga å skulle til Minneapolis. Jeg skulle så gjerne ha fått hjelp til å finne ut mer om dem. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Jeg klarer desverre ikke å finne gode kandidater til Johan Johansen eller Inger Johansdtr. fra Evenstad som er bosatt i USA. (Men har ikke gitt meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Hei igjen Kurt og Helge !Johan er ikke fra Evenstad, men fra Elverum. Han brukte Evenstad som etternavn da han melte utflytting herfra.Johan`s bestefar het Even, derfra etternavnet EvenstadDen du har funnet i Alabama Helge, heter han Johan Johansen Evenstad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Du Gullbjørg bør legge ut din informasjon som eget tema/ egen tråd. De fleste av dem som har lest dette vil sannsynligvis ikke lese på nytt. Forøvrig så var en filletante av meg fra Endrestad. Hilsen Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Hei igjen Helge!Maser litt igjen. Det er to Johan som reiser samme dag.29.9.1887.Johan Johns.står gift.30 år Heimstad Elverum Reisemål Gardner Mass.Samme skip GeiserOg den jeg tror det er.Johan Johanness 29 år Elverum Bessemer.Skip Geiser Reisemål Bessemer.Min Johan Johansen Evenstad F.12.4.1859 Bruker også dette navnet ved konfirmasjon i 1875. Johan Johansen Evenstad Melder om utflytting med attest 21.9.1887 til Amerika.Dette blir karnsje en nøtt. Mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Hei !Prøver igjen.Er det noen som kan hjelpe meg med dette?Jeg har ikke funnet ut noe mer her fra stedet om han har kommet tilbake.Jeg er veldig dårlig til leting i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hei igjen !Uffda - du har jo oppgitt dette i nr. 4. Unnskyld meg !!Ser i 1865-tellinga at det var ei søster Helene og en bror Kristoffer. Vet du noe om dem ?Mvh Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Hei Tordis!Tusen takk for at du prøver å hjelpe meg!!Det er 6 barn i denne søskenflokken som jeg har.Foredre:Johan Evensen Evenstad F.21.3.1822 og hustru Kirsti Olsdtr.F.11.12.18281.Ole F.4.7.1850 Min oldefar2.Helene F.1856 Henne har jeg funnet3.Johan 12.4.1856 Han reiser til USA ?4.Kristoffer 11.4.1862. Død 6.4.18735.Inger F.8.8.1864 Har ikke funnet henne6.Julius F.13.3.1867 Han har jeg funnetMvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hei Britt !Ble Helene i Norge ? I såfall er det bare Johan og Inger som emigrerte. Jeg skal leite litt mer i helga. Det er jo så mange alternativer for etternavn Johan kan ha brukt. Og er Inger gift så har hun jo mannens etternavn.Mvh Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.