Gå til innhold
Arkivverket

[#62007] Hjælp


Gjest jørgen løvkvist
 Del

Recommended Posts

Gjest jørgen løvkvist

Hjælp ? Kan nogen hjælpe med viden om min Oldefar Pehr Tufvesson født 1813 og familie. Døde 1884 på Fattiggården i Lystrup,Randers Amt. Rare Tanker Jørgen løvkvist,Postbox 118 2680 solrød strand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Dette var et u-norsk navn, og jeg tror heller at Pehr var svensk. Ved søk på FamilySearch finnes det noen med det navnet født 1811-1812-1814 og 1815.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Einig med Lars Ove i at namnet ser svensk ut. Men dersom det finst indikasjonar på at mannen var frå Noreg, kan han jo ha heitt Per eller Peder Tuesson.Veit vi når han reiste til Danmark? Her er ein Peder Tuesen i Østfold i 1865: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=11&filnamn=f60115&gardpostnr=8&personpostnr=41&merk=41#ovre>LenkeMen det er vel ikkje så sannsynleg at ein sjølveigande bonde skulle flytte til Danmark.Og her er ein annan Peder Tuesen i Aust-Agder i 1865:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Frank Pagh

Der er ikke ingen Pehr Tufvesson, men derimod en Peter Løvqvist - lem i Lystrup fattiggård, der blev begravet i 1884 i Vivild sogn.Arkivalieronline: Randers, Sønderhald, Vivild 1856-1891 - opslag 24.Han er ikke nævnt samme sted i FT 1880.Løvqvist lyder også mere svensk end norsk. : )Hilsen, Berit Pagh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Paulsen

Ang (4) Kan det være denne Løvqvist i FT 1880:randers, Sønderhald, Vivild, Lystrup By Vivild Sogn, et hus, 145 (3), FT-1880, D2209 Peder Løvqvist 67 Gift husfader inderste dagleier i agerbruget nyde fattigunderstøttelse Sverige Mette Sophie Jensen 41 Gift hans kone nyde fattigunderstøttelse Fjellerup Sogn Randers Amt Marie Christine Løvqvist 10 Ugift deres børn nyde fattigunderstøttelse Heri Sognet Randers Amt Martin Løvqvist 7 Ugift deres børn nyde fattigunderstøttelse Heri Sognet Randers Amt Andrea Løvqvist 5 Ugift deres børn nyde fattigunderstøttelse Heri Sognet Randers Amt Ole Peter Løvqvist 2 Ugift deres børn nyde fattigunderstøttelse Heri Sognet Randers Amt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Paulsen

Denne Peter/Peder står som innflyttet i 1862 i kirkebok for Vivild Sønderhald Randers - 1857-1875 tilgangslister oppslag 11. fra Fjellerup sogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jørgen løvkvist

Undskyld,jeg har været længe om at svare.Rigtig mange tak for svarene.Nu har jeg da fået lidt at begynde med,dejligt. Findes der billeddatabaser ? På forhånd tak. J.Løvkvist Postbox 118 2680 solrød strand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.