Gå til innhold
Arkivverket

[#62008] Erika Ekblad f Larvik ca 1881-82


Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg har fått et oppdrag fra en i Danmark å prøve å finne ut noe om Erika Ekblad som flyttet til Danmark. Hun var der gift med Jens Jensen, og de fikk sønnen Juhl Kristian Jensen 08.08.1921 og døpt 22.10.1921 i Bække kirke.Det er nok henne en finner i Inges Gade 13 i Kristiania i 1900:LenkeHun er jo født i Larvik, og jeg har funnet ut at det var i Vestfold. Finner mange kirkesogn i Vestfold, men ikke noe Larvik. Søsteren Anna har jeg også prøvd å lete etter i Arendal i Øst-Agder tidligere uten hell.Hvor en skal søke i Oslo vet jeg heller ikke, men det kommer vel an på hvilken kirke som var nærmest Inges Gade på den tiden. Søker gjerne selv bare jeg vet i hvilke kirkebøker jeg skal søke i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiHer kommer en oversikt over gater/kirkesogn i Oslo slik den var i 1899 LenkeInges gate hørte den gang til Oslo Hospital kirke,men familien kan jo ha bodd andre steder i Oslo før tell.1900Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Tusen takk for god hjelp her. Til innlegg 2: Årsaken til at jeg ikke fant Larvik var i utgangspunktet at jeg ikke visste hvilket fylke Larvik tilhører, og jeg kan ikke se at det er mulig å søke etter steder her på Digitalarkivet for å finne ut hvilken kommune eller prestegjeld en skal søke under. Jeg har aldri vært i Larvik eller i nærheten av Larvik. Derfor måtte jeg bruke søkefunksjonen under DIS-Norge for å finne ut at det lå i Vestfold. Dermed var det jo også naturlig å se på kirkebøkene som lå under Vestfold der inne, og siden Larvik manglet trodde jeg at Larvik ikke var noe eget prestegjeld, men lå under noen av de mange andre prestegjeld der inne. Jeg fant jo senere Larvik på Digitalarkivet, men da hadde jeg allerede spurt her.Jeg er heller ikke særlig kjent med å søke i Oslo eller Arendal. Har vært 2 ganger i Oslo på 1980-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Tusen takk for det rådet, og jeg skal prøve å huske det til en annen gang. Jeg har jo heller ikke noe slekt i dette området, og det jeg tidligere har sett sør for Trondheim av kirkebøker har jeg sett på mikrofilm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg har nå funnet Erikas søster Anna som døpt i Barbu, men hva er tittelen på faren og hva er stedsnavnet hvor de bor (nummer 24):Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Hei Roar; du må benytte de permanente sidelenkene (kommer fram når du velger bildeinformasjon på den blå linja øverst), for adressen i adressefeltet er midlertidig og forsvinner en halv time etter at du lastet ned den aktuelle sida.Lenke til Anna Lurines konfirmasjon blir da: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Tusen takk for all hjelp. Jeg har også funnet den minste jenta Liv Adelheid, som ble født 21.12.1897 og døpt 13.02.1898 i Oslo Hospitals kirke. Leter videre etter Ester og eventuelt andre barn døpt i samme kirke før 1896. Det må da være flere barn mellom 1883 og 1897 siden Erik var gift med den samme kona i 1883 som i 1897Den danske mannen som sendte meg mail og spurte om Erika skrev for en kamerat, og jeg vet ikke hvor interessert de er i aner bakover, men jeg har iallefall prøvd å finne giftermål på Erik Nilsen Ekblad og Julie i Larvik hvor de fikk sin eldste datter uten å lykkes. Har også prøvd å lete etter Julie Emelie i 1865, men det er vanskelig å plukke ut noen siden vi ikke vet om hun heter Larsen etter farens fornavn eller etternavn. Så hvis noen hadde greid å finne Julie i 1865 eller har noe om henne da ville det vært fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Her er jo en aktuelle kandidat til Julie Emelie Larsen på FS(døpt 26.12.1861 i Skjeberg i Østfold med foreldre Lars Jensen og Maline Gundersdatter):Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Finner jo Julie Emelie født i Sarpsborg 25.12.1861 og døpt 11.05.1862 med foreldre Aksel Larsen og Anne Laurine Christiansdatter, men kirkebøkene der startet på 1859. Hva gikk Sarpbsorg under før 1859?(må vite det for å kanskje finne Aksels og Anne Laurines giftermål).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.