Gå til innhold
Arkivverket

[#62019] Endre Endresen 'Tvedt' f. 1820 Helleland, død Domkirken Stavanger? Når


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen
LenkeEndre Endresen fra Tveida i Helleland, f. 1820, tvilling med Askjell, bror til min tippoldefar, bodde i Stavanger i 1865, var vekter, barna finnes konfirmert i Domkirken.(det står fødested Tevd i Helland, men skal være Tvedt (Tvede/ Tveida) i Helleland)Jeg har lett etter hans og konens dødsdata, men finner dem ikke. kanskje er jeg blind?Noen som kjenner mer til denne familien, eller som kan finne dem døde i Domkirken eller andre steder?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Godt tips, her er tvillingbroren Askell som også tilhørte Apostelmenigheten (hva da det var for en menighet). Skal lete ut fra dette nye tipset ditt. Takk!Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer fant jeg han, (oppgitt f. 1818, men skal være 1820), død i 1910, tilhørte en Katolsk-Apostolisk menighet, bosatt på Hillevaag aldershjem, gravlagt under dissentere, Johannes, Stavanger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer dør konen alt den 13.feb. 1869, Sara Andersdatter, oppgitt 42 år, bosted Thomsehagen. Berit, klarer du å tyde mannens tittel? Han var vekter av yrke, her står det noe med ...mann. Og hun dør av Bryst........ (betennelse?)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Jeg tror det står Steenmand, har sett på digitale nettsted over døde i Stavanger som dekker årene frem til 1868 at det er en gangbar arbeidstittel for andre, og jeg ser at han senere har blitt benevnet Stenarbeider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.