Gå til innhold
Arkivverket

[#62033] Smørholm /Kornstad


Gjest Lindis rokstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Lindis rokstad

Hei. Håper noen kan hjelpe meg med å løse en liten floke.Jeg leter etter opplysninger om Ole Olsen Smørholm gift 1811 med Synneve Svendsdtr Skreen.Og er smørholmen i Kornstad det samme som strømsholmen???? Dumt spørsmål, men føler på meg at det er samme sted.Vennlig hilsen Lindis Rokstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Ifølge FT 1865 for Kvernes må Smørholm og Strømsholm være to forskjellige steder, begge i Kornstad sogn. I 1801 står ingen navn på gårder i Kvernes, kun nummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Eide

Hei. Smørholmen og Strømsholmen ligger ikke langt fra hverandre. Begge er i nåværende Eide kommune. Ole olsen og synnøve svendsdatter giftet seg 29/12 1811. 6/10 1812 fikk de dattera Eli. Ho ble døpt6/12.29/5 1817 fikk de dattera Karen Olina, hun ble døpt 8/6. mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindis rokstad

Hei.takk for opplysningene.Jeg leter og leter, men mangler Ole Olsen Smørholmen sine foreldre. Noen som kan hjelpe?????.Vennlig hilsen Lindis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Eide

Hei Jeg har lest litt i K. Strands kirkebokavskrifter. Ole Olsen Smørholm ble konfirmert 8/11 1801. 17 år og strand tror han er utenbygds fra. Finner ikke fødselen hans. Ole Olsen døde antagelig før 1831 for den 4/8 1831 gifter enka Synnøve Svendsdatter Smørholm 50 år seg med ungkar Nils Svendsen Nasvik 25 år. mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Nå vet jeg ikke akkurat hvilket ord du mener til venstre,men det står foran navnet:Nov. 22 begiærte ungkarl matros Ole...osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindis rokstad

Hei.Unnskyld, jeg mener selvfølgelig hele innføringen på Ole Olsen Smørhom og Synneve Svendsdtr. Og selvfølgelig i høyre del av kirkebokenLindis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.