Gå til innhold
Arkivverket

[#62043] Dønåt Gitlesdotter Kvitno (VOSS)


Gjest Alf Einar Ulvund Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Alf Einar Ulvund Johnsen

Dønåt var gift med Gudleik Ivarson Rjodo. Søker hennes opphav. Hun skal ha dødd ca 1800 og kom fra gardsbruket Kvitno i Voss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Einar Ulvund Johnsen

Utmerket Grethe! Ved vigsel står det at hun er fra gården N.Ouro. I Vossaboki på nett finner jeg henne og opphavet hennes ved Nedre Auro :-)Mange takk!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Norodd Hagenson

En del steder går det an å komme lengre bak enn det som står i Vossaboki. Les denne debatten, her er det litt å tygge på, selv om ikke alt er relevant: LenkeEllers har jeg en sterk mistanke om at vi har møtt hverandre et par ganger da du var ganske liten, Alf Einar. Du kan hilse dine foreldere og spørre om det stemmer.Og så lurer jeg på hvordan det har seg at du spør om slket på Voss. Er det vossinger som har flyttet nordover langs kysten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Einar Ulvund Johnsen

Hei Norodd! Snakket akkurat med min far og han kunne bekrefte at vi har møtt hverandre da jeg var liten ja. Skal hilse så mye fra både han og min mor.Jeg har drevet med slektsforskning i ca 3-4 år nå. Min fars tippoldefar kom fra Voss; Iver Johan Gudleikson (født 07 nov 1821 i Voss og død 25 jun 1886 i Ballangen). Han kom fra gården Rjodo i Voss og var sønn av Gudleik Iversson Rjodo og Bryttva Jørgensdotter Kvitno. Iver Johan og Anna Danielsdotter fra Sauda fikk min fars oldemor Annette Johanna, født 1870 i Bergen. Familien flyttet nordover hvor Iver jobbet som urmaker. Annette Johanna og Olaus Johnsen fra Mosjøen fikk min oldefar Johan Emil, født 07 mai 1897 i Skjomen / Ankenes. Hans sønn jobbet i ung alder i Ålvundfjorden hvor han traff min farmor og der bosatte han seg. Skal lese lenken du la ved og håper vi kan holde kontakten her. Min e-post adresse er: lincoln.towncar@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.