Gå til innhold
Arkivverket

[#62052] Har noen abonnement på Ancestry?


Gjest Kari Anne Støyl
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Anne Støyl

Hei.Etter mange år med leting har jeg har endelig funnet spor etter Bernt Ellefsen i Canada. Jeg har funnet ekteskapet mellom Agnes Nilsen og Bernt Ellefsen på Ancestry.com. Men, siden jeg ikke har noe abonnement på siden, så får jeg ikke åpnet den. Det eneste jeg kan se er at han giftet seg med Agnes Nilsen i Thunder Bay i Ontario, Canada i perioden 1857-1924. Jeg veit de ikke var gift da Agnes reiste til Canada 15.06.1910. De fikk datteren Ruby 13.05.1911, så det kan virke som de giftet seg ganske raskt etter at Agnes kom. På den annen side så fikk de datteren Gyda i 1905 uten å være gift, så det er ikke så godt å si.Er det noen som har abonnement på Ancestry og kan sjekke dette for meg? Jeg klarte ikke å lage en lenke direkte til siden, men det er lett å finne dem. Det er bare å gå inn på http://www.ancestry.com/ og skrive Bernt Ellefsen i feltet for navn, også står de som nr. 2 i lista som kommer opp.Hilsen Kari Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arild Bergset

Her er data frå 'Ontario, Canada Marriages, 1857-1924':Name: Bernt EllefsenAge: 29Estimated Birth Year: abt 1881Father Name: Severin EllefsenMother Name: Gyda Katerina Berntsen EllefsenSpouse Name: Agnes NilsenSpouse's Age: 25Spouse Estimated Birth Year: abt 1885Spouse Father Name: Elias NilsenSpouse Mother Name: Gandhild HansenMarriage Date: 9 Jul 1910Marriage Place: Thunder Bay DistrictMarriage County: Thunder BayFamily History Library Microfilm: MS932_150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Anne Støyl

Tusen Takk!! Så fint å endelig finne ut hvem Bernt Ellefsen var. Da regner jeg med at det er den samme Bernt som er ugift kanalarbeider fra Tvedestrand i 1900. Og når pappan har såpass uvanlig navn som Severin Ellefsen, så kan det vel ikke være så vanskelig å finne ut noe mer.Hilsen Kari Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.