Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest André Martinsen

[#62062] Kristense Pedersdatter, Tjøtta

Recommended Posts

Guest André Martinsen

God kveld.Jeg har i lang tid lett etter, og hatt vanskeligheter med å finne, en dåp i Alstahaug. Det gjelder Kristense Pedersdatter som finnes hos sin bror Sivert og hans kone Gjertrud Larsdatter på Svines i Tjøtta ved F.T. 1801 Alstahaug: [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=25&filnamn=f11820&gardpostnr=136&personpostnr=3301&merk=3301#ovre>LenkeJeg har ikke maktet å finne Kristense Pedersdatter i kirkebøkene. Jeg har imidlertid funnet to Sivert Pedersen, hvorav den ene sannsynligvis kan utelukkes på bakgrunn av farens skifte hvor noen Kristense ikke nevnes, og står da igjen med:Sivert Pedersen f. 1755, sø. av Peder Nilsen (utydelig stedsnavn; synes øyeblikkelig å være «Scharvold»).

Guest Grethe Flood

Litt på siden av tema, men her er dåpen til Kristenses uekte datter, Petronelle Mortensdatter. Barnefaren var drengen Morten Falch - Nordland fylke, Tjøtta i Alstahaug, Ministerialbok nr. 830A07 /2 (1776-1800), Kronologisk liste 1800, side 197 (til høyre i kirkeboka): Lenke

Guest André Martinsen

Det kjenner jeg til, og både ekteskapsinngåelse og barnedåper er blitt undersøkt uten at det gav noen særlige funn. Alt jeg vet er at broren het Sivert.Takk.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.