Gå til innhold
Arkivverket

[#62062] Kristense Pedersdatter, Tjøtta


Gjest André Martinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest André Martinsen

God kveld.Jeg har i lang tid lett etter, og hatt vanskeligheter med å finne, en dåp i Alstahaug. Det gjelder Kristense Pedersdatter som finnes hos sin bror Sivert og hans kone Gjertrud Larsdatter på Svines i Tjøtta ved F.T. 1801 Alstahaug: [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=25&filnamn=f11820&gardpostnr=136&personpostnr=3301&merk=3301#ovre>LenkeJeg har ikke maktet å finne Kristense Pedersdatter i kirkebøkene. Jeg har imidlertid funnet to Sivert Pedersen, hvorav den ene sannsynligvis kan utelukkes på bakgrunn av farens skifte hvor noen Kristense ikke nevnes, og står da igjen med:Sivert Pedersen f. 1755, sø. av Peder Nilsen (utydelig stedsnavn; synes øyeblikkelig å være «Scharvold»).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Litt på siden av tema, men her er dåpen til Kristenses uekte datter, Petronelle Mortensdatter. Barnefaren var drengen Morten Falch - Nordland fylke, Tjøtta i Alstahaug, Ministerialbok nr. 830A07 /2 (1776-1800), Kronologisk liste 1800, side 197 (til høyre i kirkeboka): Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest André Martinsen

Det kjenner jeg til, og både ekteskapsinngåelse og barnedåper er blitt undersøkt uten at det gav noen særlige funn. Alt jeg vet er at broren het Sivert.Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.