Gå til innhold
Arkivverket

[#62078] Emigrantar (på besøk) frå Bergen til USA etter 1930 - Kvar finne opplysningar?


Gjest Gisle Hersvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gisle Hersvik

Eg kjem av og til bort i saker der eg skulle ha visst når mine slektningar (fjerne og nære) var heime i Norge på besøk og når dei drog tilbake til USA.Kvar kan ein henvende seg for å finne ut av slikt? Evt. kva trengs av opplysningar frå mi side til at eit evt. søk skal kunne gå hurtig?MVH Gisle Hersvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Her er jeg redd norske kilder ikke hjelper så mye!Politiet førte emigrantprotokoller opp til rundt 1970, og der står en del av de besøkende, men åpenbart ikke alle. Jeg vil tro amerikanske kilder her vil være mer til hjelp. I perioder antar jeg at det har vært aktuelt for besøkende å kontakte norske konsulat/ambassader i USA for å få de nødvendige dokumentene for besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.