Gå til innhold
Arkivverket

[#62083] Ludvik Haukås og Oline - hvor er de født ?


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiJeg trenger hjelp til å finne opphavet til disse to.Oline Haukås er gravlagt på Os gravplass i Hordaland: http://www.loslekt.com/misc/OlineHaukaasDoed.pngSom det fremgår er pårørende Ludvik Haukås, født 1891. Men jeg greier ikke å finne deres dåp. Hverken Oline som skal være født Moberg i Os eller Ludvik.Haukås finnes jo flere steder, bl.a. i Lindås, Hordaland.Vielsen i 1914 har jeg da heller ikke funnet og ingen av dem er å finne i FS. De er foreldre til en Lilly Ovidie (?) født 1915. (Heller ikke funnet)Det ble litt mye, men dere greier jo det meste ;-)Er det noen av dere som kjenner til disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexandra M. Ringnes

Hei,jeg tror Anne har rett Ludvig og Oline. Hvis jeg forstår rett så ligger Os på sørsiden av Bergen, mens Lindås ligger på nordsiden. Kan det være at de giftet seg og bodde i Bergen da Lilly ble født?På http://www.disnorge.no/gravminner/vis.php?mode=x finner jeg 3 Haukås gravlagt på Os, Oline, samt Alf Egil f.5.juli 1921, d. 9. feb 1988, gravlagt i samme grav som Oline, og Odd Trygve f. 16.juni 1927, d. 2.januar 1991, gravlagt i nabograven. Kan dette være søsken av Lilly?mvh Alexandra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Takk alle 3!Mht. Ludvig, så har jeg Ludvig Eliassen som en kandidat, men jeg trenger å finne vielsen eller noe slikt for å få en bekreftelse på at han er den rette.Oline Haldorsdatter ser ut til å være en sterk kandidat. Likeledes muligheten for at de var bosatt i Bergen.Så nå får jeg lete litt der, hvis ikke noen andre melder seg som kjenner noe til dette parret fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.