Gå til innhold
Arkivverket

[#62090] Anne Endresdatter og Viljen Viljensen Kleppali, til Høyland, Rogaland. Skjebne?


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Se innflyttede nr. 16-19.[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1609&idx_id=1609&uid=ny&idx_side=-77>LenkeAnne Endresdatter f. 1823, fra Tveida i Helleland og mannen inderst/ arbeider Viljen Viljensen Kleppali f. 1816, Helleland/ f. Kleppali i Bjerkreim, kom i 1862 til Høiland 'for at nære sig ved arbeide', sammen med barna Ingeborg Berthea f. 1852 og Wilhelm f. 1858. Dette er ført under året 1870. Jeg finner dem ikke i folketellingen 1865. Deres datter Gemalia Viljensdatter finnes gift i Høiland i 1877, hun dør i Høiland i 1890. Sønnen Wilhelm Viljensen konfirmeres i 05.10.1873, Høiland, se nr. 57, med oppgitt fødested Kleppeli i Helleland og bosted Sandnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

[url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=f61123&gardpostnr=80&personpostnr=591&merk=591#ovre>LenkeDet er rart med det.... når en ber andre om hjelp, så blir en visst litt kreativ. Har lett etter familien i 1865, og finner dem i Høiland, kalt Villum Villumsen og Anna Endresdatter. Ser også at de har en sønn Theodor 5 år som ikke nevnes i bygdeboken for Helleland.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer i Høyland/ Sandnes fant jeg fattiglem og enke Anna 'Viljensen' (Endresdatter) oppgitt f. 1822 i Helleland, død som nr. 11 i 1897, 8. juni, død av alderdom med bosted Varatun fattiggård.Altså må mannen være død før dette... så var det å lete videre :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeOg her er Viljen Viljensen Kleppali... så da var dette løst. Jeg lette etter fødested Helleland eller Bjerkreim, men han er ført som født i Ogne sogn.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.