Gå til innhold
Arkivverket

[#62096] Tyding Kari Olsdatter født 1771 i Borge i Østfold


Gjest Bjørn R. Angeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Else B. Rustad

Dåpen: 'Fest. Sanct. døbt ved Borge Svend Moums Pigebarn k(aldet): Kari. F(addere) Ole Juulsen Moum, ...Nils. ibd., Johanne ibd. og Gundborg ...dt. Moum'To av faddernavnene er skjult bak en brett i boka, slik at det ikke går an å få lest dem skikkelig. Såvidt jeg kan se, er ikke morens navn nevnt. Dåpsdatoen var vel allehelgensdag.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Takk Else. Da betyr dette at det ikke er riktig Kari i.o.m. at faren heter Svend. Jeg får søke videre. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Står det ikke ved vielsen i 1810 at enka Kari Olsdt. bodde på Gripen eller noe lign.I 1801 på gården Gretnæs u/Havslund finnes det en plass som het Grippe, og der bodde en Ole Hovoldsen 38 og kona Karen Olsdt. 30 med 3 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Det er riktig og jeg har nå oppdaget at hun ble enke i 1809 og da var det nok hun som giftet seg med Peder i 1810. I bryllupet er hun skrevet som Kari, mens i FT 1801 står hun oppført som Karen, men jeg antar at dette er en skrivefeil. Spørsmålet er likevel fortsatt; hvem er hennes aner? Noen forslag? Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Da vil jeg anta at hun kanskje kommer fra Thune, Glemmen eller Fredrikstad som er de mest nærliggende sokn. Har søkt på FS og finner ingen av dem der heller. Noen ganger møter en bare veggen. Takk for hjelpen Berit. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Da har jeg funnet bryllupet i Thune i 1791. Nest øverst på venstre side i kirkeboken. Lenke Hvis jeg har tydet det riktig heter gården hun kommr fra Rognerud. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Kan noen derute som har Tune Gårdhistorie del 1 gjøre et oppslag vedr. bryllupet i innlegget over. Det gjelder om Kari's aner på gården Rognerud i Tune. Håper noen kan hjelpe. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.