Gå til innhold
Arkivverket

[#62098] Engelbrekt Johansson fra Norge til Sverige


Gjest Ingunn Krafft Randa
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingunn Krafft Randa

Jeg har en ane, Engelbrekt Johansson. Han skal være født ca. 1769 i Norge. Han flyttet til Skee, Göteborg och Bohus län, Sverige før 1792.Han giftet seg 14/11-1792 med Maria Jakobsdotter fra Skee. De bosatte seg på Vettelandsbro i Skee. Han arbeidet som kronorättare, som var en slags arbeidsformann på en stor gård.Det jeg er ute etter er om noen vet om en Engelbrekt Johansson f. ca 1769 som flyttet til Sverige. (dette må jo være den berømte nåla i høystakken, men kanskje verdt et forsøk`)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har dessverre ikke funnet noen passende kandidat født i nærområdene rundt Halden.Fant denne karen f. i Krogstad i Akershus , og lurer på om det kan være en mulig kandidat? LenkeEllers oppgir samme kilde et par med samme navn i passe alder f. Vestfold. En i Skoger 0g en i Tønsberg.Han kan jo tenkes å komme fra den andre siden av fjorden?Vet du noe om barnas navn. Kan hende du kan finne ut noe om faddere ved dåp? Oppkalling osv.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.