Gå til innhold
Arkivverket

[#62106] Familien Julien i Kolvereid


Gjest Tordis Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tordis Johnsen

Jeg har lånt bygdebøker og lånt kirkebøker, men greier ikke å få svar.Min tippoldefar Ole Andreas Julien var født i 1814 i Kolvereid. Hans far hette Andreas Julien. Men jeg greier ikke å finne opplysninger om disse personene i Kolvereid og trenger hjelp til dette. Har lyst til å finne ut mer om slekten i Kolvereid.Ole Andreas stiftet familie i Vefsn i Nordland. Han og konen bodde på gården Vardfjeld i Vefsn. Ole A. giftet seg i Mosjøen kirke 14.01.1849 med Karen M. Christiansdtr.På forhånd takk for hjelpen!Med vennlig hilsen Tordis Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Hei jeg har lett forgjeves etter noen med navnet Julien til etternavn.De jeg finner er kun utflyttede og gifte i USA.Er det kun det navnet du har?Jeg tenkte kanskje at Ole Andreas fikk navnet Andreassen etter sin fars fornavn.Og at han da het dette.Men hvis Julien var det han het så finner jeg ingen ting desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Er dette familien til Ole Andreas i ft. 1801 for Overhalla, på gården Homstad i Skage sogn: LenkeAnders Julin, kone Grethe Julin og datteren Ane Bergitha Andersdatter.Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Her er lenke til Oles dåp (ikke Ole Andreas) i 1813: (se Rons innlegg nr. 3) Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Kolvereid i Kolvereid, Ministerialbok nr. 780A02 /1 (1787-1814), Kronologisk liste 1813, side 64. Permanent sidelenke: LenkeMvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Her er Anders Julin og Karin Olsdatters vielse i 1812, Overhalla: Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Overhalla, Ministerialbok nr. 764A05 (1799-1816), Kronologisk liste 1812, side 374-375. Permanent sidelenke: LenkeMvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Legger inn lenke til vielsen til Ole Andreassen Julien, Mosjøen 1849: Kildeinformasjon: Nordland fylke, Vefsn, Klokkerbok nr. 820C02 (1846-1850), Ekteviede 1849, side 60. Permanent sidelenke: LenkeMvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Jeg må rette på det jeg skrev i innlegg 7. Det skal selvfølgelig være Andreas Julin og ikke Anders.Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Flere som heter Andreas Julin?FOSNES: En som heter Nils Daniel ble døpt 16 april 1815. Foreldre :Andreas Julin og Karen Ingebrigtsdatter.(nederst,høyre side) Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Andreas Julin og Grethe Svensdatter får en sønn Olof Andreasen Julin døpt 13. juli 1806 i Overhalla. Kilde: Familysearch: LenkeKan dette være paret fra Ft 1801 Overhalla? Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Dette må være vielsen til paret Anders og Grethe fra 1801-tellinga Overhalla: Kilde. Familysearch: LenkeAnders Johnsen og Margrethe Svendsdatter, vielse 4. oct. 1801.Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Vielsen til Anders Johnsen og Margrethe Svendsdatter i 1801: Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Overhalla, Ministerialbok nr. 764A05 (1799-1816), Kronologisk liste 1801, side 104-105. Permanent sidelenke: LenkeMvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Her er lenke til Sven Andreasen Jullins dåp i 1804: Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Overhalla, Ministerialbok nr. 764A05 (1799-1816), Kronologisk liste 1804, side 204-205. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16461&idx_id=16461&uid=ny&idx_side=-103>LenkeOlof Andreasen Julins dåp 1806: Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Overhalla, Ministerialbok nr. 764A05 (1799-1816), Kronologisk liste 1806, side 250-251. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Margrethe Svendsdatter Julin fra Sverige døde i 1807, 32 år gammel: Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Overhalla, Ministerialbok nr. 764A05 (1799-1816), Kronologisk liste 1807, side 264-265. Permanent sidelenke: LenkeMvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

I 1865-telling for 1814 Brønø finnes en Andreas Julin 63 år gammel: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=11&filnamn=f61814&gardpostnr=374&personpostnr=2462&merk=2462#ovre>LenkeDet kan være denne Andreas, født i 1802 med foreldre Andreas Gyldensteen og Grethe Svendsdatter: Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Overhalla, Ministerialbok nr. 764A05 (1799-1816), Kronologisk liste 1802, side 126-127. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslaug Andersen

Andreas Julin og hans kone Margaretha Svendsdatter hadde sønnen Svend, f. 1804 i Overhalla. Svend ble gift 10.10.1830 i Sævig kirke, Klinga, med Sigrid Nielsdatter Gaasnæs, f.1808 i Vemundvik. De hadde 4 barn: 1. Ane Birgitta, f. 1830 2. Nicolai, f. 1832 3. Hanna Margrethe, f. 1833 4. Elias, f. 1843Svend Julin var los av yrke, han døde 31.10.1882 på Selnes i Klinga og Sigrid døde 31.01.1884 samme sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslaug Andersen

Jeg ser at jeg har skrevet feil fødselsår for Hanna Margrethe Svendsdatter Julin. Det rette skal være 1835, ikke 1833. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Tordis Johnsen

Hallo! Jeg har etterlyst Andreas Julin og hans kone Margrethe i Sverige også uten å lykkes. Hadde håpet at Julin var et sjeldent navn i Sverige også, men det var det ikke. Andreas var jo f. ca. 1865. Jeg har heller ikke fått noe svar fra Riksarkivet i Sverige, det har jeg jo opplevd tidligere også. Men kan det være at Andreas har tatt navnet Julien uten egentlig å ha noen tilknytning til det?mvh Tordis Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Johnsen

Hallo! Dette virker meget interresant, jeg forsøkt å lese i kirkeboken for Hof rundt 1765. Regner med at Andreas var født ca. den tiden, men jeg greier ikke helt å finne noe. Hjelp mottas med takk. Dette forklarer antageligvis hvorfor jeg ikke har fått noe svar fra Sverige. Krysser fingrene for noe napp her.mvh. Tordis Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Søgård

Jeg syns du skal prøve en etterlysning på Slektsforum på DIS sine sider under Hof i Solør. Det finnes kirkebokavskrifter gjort av Solør slektshistorielag. Jeg bor i Solør, men har ikke disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.