Gå til innhold
Arkivverket

[#62113] Christian Anton Lerberg fra Norderhov


Gjest Ellen Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Gilhuus

Christian Anton Tronsen LERBERG ble født 8 juli 1870 og døpt 2 august 1870 i Norderhov, Buskerud. Han giftet seg med Tora LARSEN.Christian var sønn av Tron Andersen LERBERG 1836 - 1885 og Anne Kristine Christoffersdtr. GJÆLDE Ved folketellinga i 1900 var han ugift bryggeriarbeider i Kristiania. Han bodde i Seilduksgt. 6.Har scannet over kirkebøkene for Paulus' menighet i Oslo, men ikke funnet noe der. Har også scannet over kirkebøkene for Norderhov fra 1900 og utover.Har 'hørt' at han seinere bodde på Torgerud på Ask, men kan ikke verifisere det.Det er mulig at Tora er identisk med Tora Larsen som er tjenestepike og bor i Oslo ved folketellinga i 1900. Hun er født 1883.Vet noen noe mer ?????mvh Ellen Gilhuus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Gilhuus

Ja Tora født 1884 er også mulig, men Tora født 1883 er fra Ringerike så jeg holder en knapp på henne, men som sagt jeg har få holdepunkterEllen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Gilhuus

Har dessverre ingen aning om noen ting. Opplysningen om at han var gift med Tora Larsen og kanskje seinere bodde på Torgerud har jeg funnet i en avisartikkel i Ringerikes blad om Lerberg slekta datert 2 januar 1984. Skal prøve å kontakte artikkelforfatteren.mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.