Gå til innhold
Arkivverket

[#62121] Vad hände syskonen?


Gjest Mari Johansson
 Del

Recommended Posts

Gjest Mari Johansson

Min mm ff fm Kiersten Olsdatter f. ca 1741 bor på gården Krutaaen, Vefsen år 1801. Hon har då barnen 1.Ole Thomasen f. ca 1778 2. Doreth Thomasdatter f.ca 1781 3. Gabriel f. ca 1782 4. Berit f. ca 1782 5. Jon f. ca 1788Jon(John)Thomasen är min stamfader och han fick en son vid namn Gabriel Jonsen f. 1808 Krutå, Hatfjelldal, Död 1900-10-13 Krutå, Hatfjelldal. jag vet inte vem modern var till denna son. Det som jag undrar över är om någon vet vad som hände Jon (john) Thomasens syskon, Ole, Gabriel, Doreth och Berit? Har kollat i de skannade kyrkböckerna men tyvärr så finns ju i födelseböcker och dylikt inlagt på Hattfjelldal eller Vefsen så jag kan inte kolla vad som hände dessa. Och är det någon som vet om min stamfader Jon ( John) fick fler barn än denna Gabriel f. 1808? Mvh Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Her i Nordland fylke, Vefsn, Ministerialbok nr. 820A08 (1800-1819), Ekteviede 1808, side 316-317, finner du vel giftermålet mellom Jon Tomsen Krutaag og Else Maria Andersdatter 18 september, cirka midt på høyre side: Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16543&idx_id=16543&uid=ny&idx_side=-104>LenkeFant ikke sønnen Gabriel i 1808 på første forsøk, men hvis foreldrene giftet seg i 1808 kan han vel gjerne blitt født året etter?Jada, her i den kronologiske listen, midt på høyre side igjen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Hei igjen, Mari. Det var bare hyggelig :-)Det er skrevet en bygdebok for Vefsn som tar for seg gårdene i området og de som bodde der hvis du ser i oversikten på denne siden (litt nedover på siden) Lenke. Har du et godt bibliotek som kan låne inn for deg det riktige bindet av disse bøkene, vil jeg tro du kan finne mer opplysninger om din stamfaders søsken.K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Johansson

Kristinn, det var ett jätte bra tips, ska åka ner på biblioteket imorgon och se om de kan ta hem dessa bygdeböcker. Mvh Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.