Gå til innhold
Arkivverket

[#62122] Hans Kristensen Flaen u/ Nordre Auli, Nes i Akershus


Gjest Tom Premer
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Premer

Hans er i Nes Bygdebok IV oppført med to koner. Den første het Dorte Kristensdatter fra He i Nord-Odal. Hun er oppført i Folketellingen 1801. Jeg har funnet ut at hun må være den som døde 3.12.1732. (Nes KB Mini I 5 s. 241 nr. 3)Den andre kona heter Dorte (Barbro) Hansdatter. Hans og Barbro får i 1801 en datter, Marte. I kirkeboken (Nes Mini I 4 s. 160) er Marte ikke nevnt som uekte. Marte Hansdatter står ikke i Folketellingen 1801 på 'Oulie'.Her er det noe som ikke stemmer. Det ville være fint om noen kunne gi en forklaring på hva som er feil. Vennlig hilsenTom Premer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Premer

Takk, Astrid.Begge lenker var nyttige, dvs. den andre hadde jeg jo funnet. Det viser i alle fall at det er to Hans Kristensen på Auli, en på Nordre og en på Søndre. Hans Kristensen Søndre Auli står ganske riktig i Nes Bygdebok V. Jeg har rettet i BB IV og henvist til BB V slik at ikke andre som låner boken på biblioteket blir like forvirret som meg.Vennlig hilsenTom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.