Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Hilde Rossing

[#62138] Transkriberte kirkebøker

Recommended Posts

Gjest Hilde Rossing

Er det noen som vet om Oslo og Hedmark har 'oversatt' kikebøker og lagt ut på nett, og isåfall adressene deres?Mvh Hilde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Hei!Om du går inn i databaseveljaren her øverst til venstre i det blå feltet her på siden, finner du fylkesmessig oversikt.Under Hedmark fylke finner du hva som ligger av kirkebokavskrifter på de forskjellige kommuner.Det er en del registrerte døde og begravede, en del vielser og barndåper.Eller finner du der en rekke folketellinger, skifteregistere og andre kilder som kan være nyttige.Lykke til!Ellers har en del historielag også registrert lokale kirkebøker.Du finner en del opplysninger på sidene til DIS også. Gravminneregisteret vokser stadig.Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Glemte å si at du finner også en del under Oslo: LenkeGunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hilde Rossing

Tusen takk Gunn, da blir det letter å lete! Mvh Hilde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Asbj. Arnestad

Mormonerkirken har også transkribert en del kirkebøker fra Hedmark. Kvaliteten kan sikkert variere, men disse kan være til stor hjelp i blant. Se LenkeMvh Asbjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hilde Rossing

Her var det mye nyttig hjelp! Så er det bare å lete...igjen!Takketakk!Mvh Hilde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Thorud

Hvis du er interessert i Raufoss, dvs Gjøvik og Toten, finner du det meste på www.slektshistorielaget.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hilde Rossing

Ja det vet jeg, har fått mye god hjelp der. Hadde håpet det var noe tilsvarende for Oslo og Hedmark.Mvh Hilde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Finn Sollien

Kirkebøkene for Vinger sogn i Hedmark 1689-1861 er transkribert. Austmarka 1881-1900, ikke lagt ut. Kun i hefter som er til salgs. Mvh. Finn Sollien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hilde Rossing

Hei!Jeg har mest spørsmål i Vinger 1926-27, så da må jeg vel ut å reise? Er vel Strøm krk. som ligger nærmest Sørli?Mvh Hilde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hilde Rossing

Men har mange huller bakover i tavla mi( blir jo aldri ferdig!) Hvis du har ei adr. på de transkriberte bøkene for Vinger (de er på nett eller?) vil jeg gjerne ha den?Mvh Hilde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.