Gå til innhold
Arkivverket

[#62138] Transkriberte kirkebøker


Gjest Hilde Rossing
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Rossing

Er det noen som vet om Oslo og Hedmark har 'oversatt' kikebøker og lagt ut på nett, og isåfall adressene deres?Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei!Om du går inn i databaseveljaren her øverst til venstre i det blå feltet her på siden, finner du fylkesmessig oversikt.Under Hedmark fylke finner du hva som ligger av kirkebokavskrifter på de forskjellige kommuner.Det er en del registrerte døde og begravede, en del vielser og barndåper.Eller finner du der en rekke folketellinger, skifteregistere og andre kilder som kan være nyttige.Lykke til!Ellers har en del historielag også registrert lokale kirkebøker.Du finner en del opplysninger på sidene til DIS også. Gravminneregisteret vokser stadig.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbj. Arnestad

Mormonerkirken har også transkribert en del kirkebøker fra Hedmark. Kvaliteten kan sikkert variere, men disse kan være til stor hjelp i blant. Se LenkeMvh Asbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Kirkebøkene for Vinger sogn i Hedmark 1689-1861 er transkribert. Austmarka 1881-1900, ikke lagt ut. Kun i hefter som er til salgs. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Hei!Jeg har mest spørsmål i Vinger 1926-27, så da må jeg vel ut å reise? Er vel Strøm krk. som ligger nærmest Sørli?Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Men har mange huller bakover i tavla mi( blir jo aldri ferdig!) Hvis du har ei adr. på de transkriberte bøkene for Vinger (de er på nett eller?) vil jeg gjerne ha den?Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.