Gå til innhold
Arkivverket

[#62144] Tyding av et ord i KB Oppdal 1786


Gjest Astrid Ryen
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen
LenkeDet er til høyre, Randj døpt Dom Oculi 1786. Moed: Mari Hansd Klethamer som udlegger til Barnefader Iver Olsen Torve, Soldat, 2 ? (ordet til tyding). Ser ut for meg som Lægion?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Sundseth

Hvis du sjekker opp mot den digitaliserte versjonen av kirkeboka i Oppdal på Digitalpensjonatet, får du bekreftet at det her står 'leiermål'. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jo takk, Bjørn, jeg burde tenkt på å sjekke den digitale versjonen som jeg gikk gjennom for ca et år siden, men jeg hadde tydeligvis ikke nok omløp i hodet i går.Dette er andre gangs gjennomgang av min svogers slekt i Oppdal, denne gang via kirkebøkene (for å få med meg faddere ved dåp etc). Jeg har også brukt Ivar Hoel flittig.Denne Randi Ivarsdatter i lenken tror jeg må være den Randi Ivarsdatter Horvelien som 1813 ble gift med Ole Svendsen Bjørndalen. (Her bygger jeg også på Ivar Hoel).Mvh Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Deres sønn Ivar Olsen Hagen, født 1818, gift med Randi Olsdatter Brenden, født 1836, flyttet til Kristiansund og er min svogers oldeforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.