Gå til innhold
Arkivverket

[#62150] Finnes det noen oversikt over hvor forskjellige prester i Norge har arbeidet ?


Gjest Heidi Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Hanssen

Jeg prøver på en eller annen måte å finne ut hvor det ble av en prest som het Matthis Birch som jobbet i Overhalla i Nord Trøndelag fra ca. 1765 til ca. 1785. Etter dette finner jeg at han virket som prest i Vefsn frem til ca. 1791 eller 1792. Etter dette kan jeg ikke finne hvor det ble av han, om han døde der (finner han ikke under begravede de nærmeste årene etter 1791/92)eller om han flyttet til et annet sted og virket som prest. Jeg vet heller ikke hvor han kom fra og når tid han ca. var født. Finnes det noen slags oversikt over prester i Norge på 1700 tallet ? Takknemlig for svar MVH Heidi Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Blant digitale bøker under Digitalarkivet ligger prestebiografiene for Bergen Stift, Trondheim og Tromsø. Prøv:LenkeSe sidene 72 og 73.Mathias Birch døde ifølge denne boken som pensjonist 12. mars 1795.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.