Gå til innhold
Arkivverket

[#62169] Feilindeksering av Larvik MINI 1814-1825?


Gjest Kristinn Hegna
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristinn Hegna

Jeg har klikket meg fram og tilbake og tror jeg har oppdaget feil i indekseringen av ministerialboken:s. 178-191 inneholder fødte og døpte i tidsrommet 1818-1822, men disse kommer man ikke til før etter 1823 hvis man bare blar seg framover side for side. Det hadde vært fint om det var lenker til disse sidene på innholdssiden.s. 576-607 er feilaktig registrert som 'utflyttede', men er i realiteten lister over fødte og døpte 1823-1825 som er skrevet på utflyttningslister, sikkert i mangel på papir.Håper dette var til hjelp. Kristinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Når det gjelder s. 178-191, ser det ut til at boka er sognedelt. Dette er barn døpt i Langestrand sogn. Det er litt pussig at disse er ført inn i denne boka, for de finnes også i ministerialboka for Langestrand: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei KristinnTakk for tilbakemelding. Det er riktig som Kristian sier at boka er soknedelt - ikke bare når det gjelder dåpslista men også når det gjelder flere lister - en merknad om dette er nå skrevet inn i bokas kildeinformasjon. Kirkeboka vil bli delt og indeksert på nytt ved en seinere anledning. Undertiden fram til det, er sidene 576-607 i dag indeksert på nytt som fødte/døpte - dette vil være på plass ute på nett fra i morgen tidlig. Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.