Gå til innhold
Arkivverket

[#62182] Kampen, Havegaden, forsvunnet konf.


Gjest marit. elisebet totland
 Del

Recommended Posts

Gjest marit. elisebet totland

Jeg er på jakt etter en konfirmant som har oppgitt å bli konfirmert i Kampen menighet.Det er Torstein Kornelius Johansen Skou, født i 1883.I 1898, april hadde han adr Havegaden 48 II eb. Han trenger ikke ha bodd her da han var konfirmant, men adressen stemmer med oppgitt menighet, gjør det ikke?Jeg finner ikke gutten i ministr.boka. Kan han være konf i en nabomenighet selv om han senere i livet oppgir Kampen. Hva er i tilfelle den mest nærliggende?Er vestlending med lite kjennskap til Oslo på den tiden, og tar gjerne i mot råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Inge Apesland

Hei. Har selv søkt og funnet masse opplysninger i KAMPEN kirkebøker om familie bosatt i Havegaten i årene 1898-1912, så det bør være rett menighet. Evt. nabomenigheter er Grønland / Tøyen.En annen ting er at vedkommende kan være medl. i dissentermenighet, og dermed ikke er registrert i statskirke-menighet.Dette var vel ikke mye hjelp, beklager.mvh Knut Inge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit. elisebet totland

Da er jeg i hvert fall på rett plass. Har søkt Grønland uten resultat. Tøyeh var ikke opprettet på den tiden, ser det ut til.Jeg vet at de ikke var dissentere. Han har oppgitt i voksen alder at han ble konfirmert. Hvis han da ikke bare gikk til konf. undervisning, men ikke ble konfirmert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Jeg har tidligere registrert at endel som pr bostedsadresse egentlig soknet til Kampen fikk utført kirkelige handlinger i Oslo menighet. Jeg har sjekket ut Oslo menighet uten å finne ham konfirmert der 1897-1900.Har du registrert ham i FT 1900 og hvor har du Havegaden 48 II eb i april 1898 fra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit. elisebet totland

I folketellingen er han sammen med foreldrene på Hitra. De var omstreifere, men i 1898 vet jeg at de oppholdt seg for det meste i Oslo, i alle fall på vårparten. Og adressen til Torstein er per 16.04 Havegaden ifølge et skriv fra Kristiansand fattigkasse til politikammeret i Oslo. Og de fant ham på denne adressen for å overbringe et brev til faren som var på reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.