Gå til innhold
Arkivverket

[#62191] Mikkel Olsen Holer, Vinger


Gjest Tom Premer
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Premer

Jeg har problemer med å finne ut når Mikkel Olsen Holer ble begravet. Jeg har funnet en Mikkel Holer som ble begravet 24. juni 1768 i Vinger kirke, men det må være Mikkel Mikkelsen Holer. Han er i Vinger Bygdebok II ført opp med dødsåret 1768. Det ville være fint om noen hadde fasiten.Vennlig hilsenTom Premer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Mikkel Olsen Holer antas å være død før 1722. 3/1 1722 giftet Malene seg med Amund Hansen døpt 22/3 1705 og født på Nedre Kurud. Se også en dåp fer.pent. 1722: Malene Klemetsd. Næsi sønn Clemet med dragon ved Benslebens comp. Ole Jensøn. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Premer

Takk denne gangen også, Finn.Jeg har funnet ut han må ha dødd mellom 1719, da yngste barnet ble født og 11.11.1731, da Malene ble trolovet med Amund Hansen. Hvis ikke du har den nøyaktige begravelsesdatoen, tror jeg ingen har det.Atter en takk til Ann-Mary.Du har vist at FS er brrukbar til å finne ut ting. Jeg brukte FS en del da jeg begynte med slektsforskning, men ga opp da jeg enten ikke fant de aktuelle personene eller fant ut at de oppgitte årstall ikke kunne spores i de aktuelle kirkebøkene. Nå har jeg begynt på'n igjen.Vennlig hilsenTom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Premer

Nå lurer jeg på Mikkel Olsens fødselsår. Ifølge FS er det 1691. I kirkeboken for 1691 finner jeg én Mikkel Olsen. Han er født på Åsum og døpt 29.9.1691. Er dette min Mikkel Olsen? Jeg finner ingen Ole Åsum med sønn Mikkel i Vinger BB II, Åsum.Vennlig hilsenTom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.