Gå til innhold
Arkivverket
Gjest marit. elisebet totland

[#62202] Mallings forlag, interessentskap 1875

Recommended Posts

Gjest marit. elisebet totland

Viser til en tidligere tråd nr 59716 der jeg har prøvd å sortere i tre herrer Chr Knudsen. Siden min leting innenfor dette temaet nå tar en ny retning, velger jeg å opprette et nytt tema slik at dere andre lettere kan se hva dette dreier seg om.Det er nr 1, født 1842, sønn av Hans Julius Knudsen jeg følger videre. Han tittelerer seg i 1892 og 1900 som forlegger.Han var kommet til Oslo i 1875. Det året gjøres Mallings forlag om til interessentskap, altså en eierform der flere driver næringsvirksomhet for felles regning og risiko.Når han i 1892 i Morgenbaldet forsvarer en mann som holder foredrag som i 1893 kommer ut som bok på Mallings forlag, våger jeg å tro at det er en sammnehng, særlig når han skriver under som forlegger.Spørsmålet mitt blir da hvordan jeg kan finne ut om Knudsen hadde kjøpt seg inn i forlaget ved omgjørelsen av eierform i 1975. Finnes det register med slike opplysninger?Eller skulle det tilfeldigvis være noen som kjenner til forlaget eller mannen Chr. Knudsen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.