Gå til innhold
Arkivverket

[#62212] Nelly Kristoffersen f. 13 august 1890-92 i Östfold


Gjest Wenche Örbeck Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Hei igjen god hjelpere. Står fast med Nelly som var gift med Georg Kristoffersen. Hun har visst fått nytt etternavn senere, Bråthen. De fikk 1 barn:Georg Johan Kristoffersen f. 2 august 1921 i Oslo, tror det er Sagene. Fikk så god hjelp med kona til Georg, så jeg håper på hjelp for å finne denne siden av slekten også. Tusen takk! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Jeg pröver å lese kirkeboka for Sagene da Georg er döpt der, foreldrene er visst også gift der. Alfild var kona til Georg.(se 62183)Jeg har problem å holde meg på nett, da jeg har mobilt bredband. Tror kanskje det er dårlig dekning her jeg befinner meg. Derfor ser det ut som jeg ikke gjör noe selv, men jeg pröver faktisk :-) Takker for all hjelp! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Hei igjen. Kan du finne ut når og hvor Alfhild og Georg ble gift? Er du heldig, finnes lysningsprotokollen, og da vil det kunne finnes matnyttig info der om hvor man skal lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Hei igjen Erling! Har fått info om at de skulle ha giftet seg i samme kirke som Georg ble döpt/konfirmert, altså Sagene.De fikk en sönn Jan som ble födt 9 april 1949 så antar at de giftet seg rundt et år tidligere??? Er nå hjemme en tur, så jeg er på bredbandet hjemme, det dumme mobile nettverket funket dårlig på campingen.Skal se om jeg finner ut noe i Sagene kirkebok. Alfild tror jeg ikke vi får så mye mer ut av, og Jan har ikke värt nyskjerrig i sin 'ungdom'. Hadde värt artig for hans barn å finne ut noe om denne delen av familien. Takk for alle råd og hjelp Erling! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Har ikke funnet Georg Johan med den datoen/ året. Hadde han andre sløsken som kan væøre født/ døpt i sagene før eller etter han? Ser også at lysningsprotokoll for Sagene ikke finnes så langt. Fant en Georg Kristoffersen død 05.04.1983, Alfaset, Oslo (så DIS-sidene) , f. 02.08.1921. Er det den aktuelle personen, tro? Muligens du kunne henvende deg til kirkevergen og spørre hva de har registrert på hans fødested.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Dette er riktig Georg Johan.Han hadde söknene Klara og Frank.Får bekreftet at han/de er födt i Oslo.Vet også at han er konfirmert og gift med Signe Alfild i Sagene kirke. Moren Nelly giftet seg etter at mannen hennes, som også hette Georg döde(han var maler). Da var visst sönnen Georg Johan bare 5år, altså ca 1926.Nelly giftet seg igjen med Rolf Eugen Bråthen og de fikk 2 barn, Irene og Rolf. Nelly hadde også et mellomnavn, som de tror var Marie..? Nelly döde forresten på Ensjö pleiehjem, så hun mener de er gravlagt på Ö.Gravlund.Hennes siste adresse var Sverdrupsgt.6 Familien mener Nelly var födt i Moss(iallefall i Östfold) Dette var det jeg fikk fram forelöpig Erling. Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Tusen takk Björg, kjempefint. Det var litt mange Nelly, men denne er jo rett.Lurer på om noen klarer å tyde hva faren til Nelly var, hvilket yrke? Ser ut som Skibs...men så er det litt utydelig. Kan det väre skibsstyrmand?? Ser at forldrene til Nelly bodde på Krabben i Moss? Er det noen som kjenner til plassen...kanskje jeg tyder det feil??? Takker for all hjelp. Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Her blir Nelly Maries mann Johan Harald Georg Christophersen f. 10.12.1887 og døpt i Christiania 08.01.1888, konfirmert i Grønland kirke i 1902, se nr. 85. Far: Malerarb. Johan Christophersen, mor Bredine Madsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer er de viet 03.12.1882 i Paulus:Johan Edvard Kristoffersen f. 1860, konf. i Trefoldighet 23.04.1876, sønn til arbeidermand Kristoffer Kristensen, gift med Bredine Olava Madsen konf. 20.04.1879 i Aker, datter av sigarlegger Ole Madsen, begge f. i Kristiania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Trefoldighet, konfirmant nr. 5 Lenke Johan Edvard Christofersen f. 04.05.1860, Grønland, far arb. Christofer Christensen og mor hustru Anne Marie Olsdatter, bosted Grensegangen 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeDette kan meget mulig være din Johan Edvard Christophersen, og at moren Anne Marie Olsdatter er enke i 1865, etter sitt andre ekteskap med Christoffer Christensen? .....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer gifter enkemann Christoffer Christensen og enke Anne Marie Olsdatter, Grønland, seg 13.10.1854 i Aker, hun 30 år gammel. Alderen kan da stemme med enken etter 2. ekteskap i innlegg 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Tusen takk, er så imponert over all hjelp..jeg har funnet noe av dette,men dette var såå snillt Erling! Takk til Björg og Anne også for god hjelp. Nå skal jeg renskrive..for mer enn dette er vel ikke mulig å finne. Ha en fin kveld, solen skinner her...så en varm tanke sender jeg dere alle. Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.