Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Anton Barth

[#62218] Abrahamine Abrahamsdatter, Aker 1789

Recommended Posts

Gjest Anton Barth

Jeg trenger litt lesehjelp til en dåp i Aker i desember 1789. Abrahamine er datter av Ingeløv Olsdatter og Abraham, men jeg greier ikke å tyde hans etternavn, ei heller det ordet som står foran Ingeløv. Hun (eller begge) er tilsynelatende fra Vækerø, der Ingeløv også er bosatt i 1801 (FT) med ny familie. Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Han heter kanskje Abraham Klausen?Lenke Mvh Ann-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

Eller het - han var død ved barnets dåp. Han står oppført som 'afg.' og hans kone som 'igienlev.'Mvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anton Barth

Takk for hjelpen! Det er egentlig Ingeløv jeg leter etter, men et sted må jeg begynne. Jeg fant Abrahams begravelse i 1789, 37 år gammel. De to er ikke ekteviet i Aker i tidsrommet 1771-89.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Abraham Klausen døde visstnok 5 april 1789. MÅ SJEKKES MOT KIRKEBOKEN! Lenke Mvh Ann-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Vielsen deres,fra FS.De giftet seg 28 mars 1779,Asker.LenkeAnn-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

En sønn av Abraham og Ingeløvs som heter Claus,ble døpt 30 april 1779: Lenke Ann-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

Abraham Klasen fra Vækerø-Ejet ble begravet 10. april 1789. Lenke Mvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Mulig kandidat til din Ingeløv?Fant en dame som heter Engløv Olsen,født 20 sept 1750,Asker: LenkeMvh Ann-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Kanskje samme Enløv/Ingeløv.Foreldrene heter Ole Olsen og Kirstine Torkildsen Olsen Lenke Ann-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Fra kirkeboken:Vielsen 28 mars 1779,mellom Abraham Olsen og Ingeløv Olsdatter: Lenke Ann-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anton Barth

Dette er fantastisk! Takk igjen! Ifølge Askerboka er Ole Blege identisk med Ole Eriksen Bleiker (1715-64), sønn av Erik Olsen som overtok Bleiker i 1719. Ole arvet halvparten av gården, og det er kanskje litt merkelig at Ingeløv havner som husmannskone på Vækerø...? På den annen side solgte Ole sin Bleikerpart i 1763, og døde året etter, så mye kan jo ha skjedd med familiens økonomi underveis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Fra FS: Vielsen mellom Ole Erichsen og Kirstine Torkildsen Olsen . De giftet seg 14 nov 1749: Lenke Ann-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anton Barth

Kirstine Torkildsdatter Sandvigen(?) konfirmeres 1738 i Haslum kirke. Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Fra kirkeboken:Vielsen mellom Ole Eriksen og Kirstine Torkildsen( høyre side): Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.