Gå til innhold
Arkivverket

[#62237] Peder Joensen g.m. Ingebor Gundersdtr ca. 1670 Østensjø, Aker, Oslo


Gjest Arne Kjetil Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Håkon Havik

Det gjør da ingen ting, Kjersti. Du kommer jo stadig med nøkkel-opplysninger uansett:) Bedre med klipp og lim fra notater en ikke noe innlegg i det hele tatt, synes nå jeg.Mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gunnar Hauger

Her er Sjønne og Otter Gundersen i Gamlebyen i et manntall fra 1683 (se s. 40, det kan ikke lenkes direkte til siden): Lenke Begge er oppgitt å være født i Odalen, noe det riktig nok ikke var særlig tvil om fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjur Madsen

I innlegg 40 nevnes barna etter Haagen Jensen. Er det noen som kjenner mer til nr. 5. Anne Haagensdtr. ?Jeg har nemlig en Anne Haagensdtr. som mor til Gunil Madsdtr.. Far var Mads Larsen. Gunil og Marthe Colbiørnsdtr. (datter til Colbjørn Larsen og begge mine 3. tom.) opptrer som faddere ved dåp til Haachen Svendsen, Korsvolden, juli 1781. Det må derfor være en forbindelse mellom disse to damene. Dersom min Anne H er datter til Haagen Jensen, blir jo forbindelsen etablert. Eller hadde Colbjørn en bror som het Mads ?Mvh Sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Hauger

Ved den nevnte dåpen i 1781 var Marthe TORBIØRNSDR én av fadderne: Lenke Men Marthe Colbjørnsdtr. (altså d.a. Colbjørn Larsen, husmannen under Søndre Langerud) er oppført helt nederst på samme side, hun hadde da datteren Anne til dåpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjur Madsen

Flott, da er det oppklart. Hadde tolket Torbjørn som Colbjørn. Det passer bedre med geografien, og er på Brekke ved Maridalsvannet.Takk for oppklaringen. Venter likevel spent på mer nytt bra Østensjø.PS. Hadde Anne, søster til min ttom.mvh Sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.