Gå til innhold
Arkivverket

[#62238] LOFOTEN. Lagnaden til Anna Mathea Andreasdtr. Bunesfjord


Gjest Per Sørdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Sørdal

Hei. Anna Mathea Andreasdtr f 1855 fødte en datter, Olga Alvilde Marie Andreasen 13.12.1890 i Bunesfjord. Lenke Se side 46 nr 4. Olga ble,konfirmert i Moskenes 15.07.1906 Faren var Paul Edvind Andreasen f 1870. Faren giftet seg 26.09.1892 i Moskenes med Ingeborg Amalie Antonsdtr f 12.10.1870. Barnet ble hos faren, men Anna kan jeg ikke finne. Undres hvor det ble av henne? Takker for hjelp. Hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Ann-Mary. Tusen takk. Bildet er kom frem. Det ser ut som det kan være datteren til Anna og Paul. Skal se om jeg klarer å finne giftermålet. Men moren Anna er sporløst forsvunnet. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiKanskje ett skudd i blinde,men se på denne Anna Mathea i Bunesfjord som gifter seg i 1893 (nr.5) Nordland fylke, Moskenes i Flakstad, Ministerialbok nr. 886A02 (1892-1903), Ekteviede 1893-1894, side 81. Permanent sidelenke: LenkeSer det står f.år 1852,men hvis du ikke har funnet dåpen hennes så er jo denne en mulighetMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Legger inn dåpen en gang til (Nordland fylke, Moskenes i Flakstad, Ministerialbok nr. 886A02 (1892-1903), Fødte og døpte 1896, side 22): Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Ann-Mary. Tusen takk. Det er mye som peker på at det er min Anna. I så tilfelle så ble hun gift med Vilhelm som var halvbror til min bestefar. De fikk en sønn Valdemar. Hennes fødested har jeg som Brønnøy. Jeg følte at jeg hadde vært borti navnet, men reagert ikke før nå. Når jeg ser på noen av fadrene til hennes datter Olga, så er det jo min tjukkaste slekt. Jeg tror at det er henne. Det som var rart var at hennes datter - Olga - ble hos faren, men tidene var ikke så lette i di dager. Hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Wilhelm Gustav Ludvig Knutsen Enkemann, fhv. fisker Bunesfjord 0606 1869 0308 1949 1108 1949 .Ser at han var enkemann da han døde i 1949. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Solveig. Det ser ut som om det var riktig spor du satta oss på. Jeg begynner å bli sikker på at det er riktig Anna. Da en av fadrene til hennes datter -Olga- var søster til hennes kommende mann. Karoline var søster til Vilhelm som ble Anna`s mann. Tusen takk. Hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.