Gå til innhold
Arkivverket

[#62241] Adler Landberg og Hedvig Sofie Gellein i Oslo


Gjest Trond Gellein Løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Gellein Løkken

Jeg leter etter familien til Adler Landberg, født 6. november 1900 i Oslo. Han var sønn av August og Josefine Landberg som bodde i Tøyengata 21 i Kristiania under folketellingen 1900.Foruten Adler, hadde August og Josefine barna: Arvid Landberg, født 1886 i Bohuslän, Jon Landberg, født 1889 i Bohuslän, Oskar Landberg, født 1893 i Kristiania, Valdemar Landberg, født 1893 i Kristiania og Erling Landberg, født 1898 i Kristiania.Adler Landberg ble gift med Hedvig Sofie Gellein, født 4. oktober 1900. Hun ble døpt i Pauluskirken den 4. november 1900.Jeg har forsøkt å finne vielsen til Adler og Hedvig i kirkebøker for Oslo uten hell. Jeg vet ikke hvor i Oslo de bodde, eler om de bodde i Oslo. Jeg vet at de fikk to barn; født i 1920 og 1925, men jeg kan heller ikke finne dem.Er det noen som kan hjelpe meg på vei med dene familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiHer kommer vielsen i 1920 Hauge,Oslo Oslo fylke, Hauge, Ministerialbok nr. F 0003 (1917-1938), Ekteviede 1920, side 12. Permanent sidelenke: LenkeDet første barnet er født på Rikshospitalet 3 febr 1920 døpt 15 febr se nr 66 i 1920Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Gerd Adelheid ser ut til å ha giftet seg til etternavnet Næs. Hun døde 7 april 1987 og er begravet på Grefsen kirkegård, Oslo i følge DIS-gravminner. Der ligger hun sammen med Inge Nils Ludvig Næs, født 30.9.1926.HVis du vil søke på gravminner her http://www.disnorge.no/gravminner/vis.php?mode=x er ID lik 546757 og 546758Kristinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Her er det andre barnet,se nr.12 Oslo fylke, Hauge, Fødselsregister nr. 1 (1917-1938), Fødte og døpte 1925, side 72. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Gellein Løkken

Tusen takk, jeg er IMPONERT! Virkelig. Disse har jeg blant annet lett etter i et par år nå. Hvordan finner dere ut hvor dere skal lete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.