Gå til innhold
Arkivverket

[#62243] Anders Olsen - Bolsø


Gjest Tordis Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tordis Johnsen

Hallo! Min oldefar Ole Andersen er født 13.09.1825 på gården Solumdal i Bolsø. 10/7 1877 giftet han seg i Mosjøen kirke.Ole sine foreldre var Anders Olsen og Ingeborg Olsdtr. Kirkebøkene i Bolsø er ikke så lett å lese på den tiden og jeg har store problemer med å tyde de. Jeg forsøker og finne ut når Anders og Ingeborg var født og hvor etc. De fikk 3 barn. 1 Ole Andersen født 30.november 1822, deretter Ole i 1825 og Andreas født 16. mars 1827. Har lånt bygdebok fra Bolsø, men den ga ikke noe særlig svar i forhold til gården Solumdal.Håper noen kan hjelpe meg.Med vennlig hilsen Tordis Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Johnsen

Hallo! Jeg greide ikke å finne disse 2 i linken du oppga. Skulle gjerne hatt noe fødselsdato på dem. Jeg finner en familie på gården Kleve hvor jeg finner Anders Olsen sitt navn, men jeg er ikke sikker på om det er den riktige personen. Skulle ønsket kirkebøkene var skrevet tydeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ole Andersen Solumdal står på nr 9,venstre side.Døpt 16 okt 1825, i kirken.Vielsen er på venstre side,helt nederst(høyre felt 1817) Står ikke noe fødselsår ved vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Den vigselen Ann-Mary viser til, er mellom Ole Andersen Kleve og Ingeborg Chrestensdatter (staden klarer eg ikkje).Tordis spør etter Anders Olsen og Ingeborg Olsdtr., så dette er nok eit feilspor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hengte meg nok opp i navnet Solumdal jeg,da jeg lette etter vielsen.Finner et par på FS som gifter seg i Bolsøy,med navnet Anders Olsen og Ingeborg Olsdatter. [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=500221248716&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9MoRo&juris2=MoRo&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=More>Lenke Og Romsdal&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Kirkeboken: De står øverst på venstre side,høyre kollonne. Viet 24 (27?)juli 1816. Anders Olsen Øyen og Ingeborg Olsd Romold(?..vanskelig å tyde ):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Johnsen

Ja Andreas fikk en sønn i 1827 også, det er så vanskelig å finne riktig person når det står så utydlig i kirkebøkene. Bra at det er noen som greier og tyde den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Johnsen

Hallo! Jeg har funnet ut at det må være ekteparet Anders Olsen Øyen og Ingeborg Olsdtr. Romsdal (se nr6), som er de jeg leter etter. Jeg vil si at Solumdal er nevnt i folketellingen 1801. Nå har jeg lett og forsøkt og finne fødselsdato til Anders Olsen og Ingeborg Olsdtr, event. dødsdato. Fødselsdato har jeg jo stor problemer med ettersom jeg ikke greier og tyde teksten. Grunnen til at jeg ønsker å ha fødselsdato på disse er at da hvet jeg forhåpentligvis hvilken gårder de kommer fra. Håper noen kan hjelpe meg. På forhånd meget tusen takk!Med vennlig hilsen Tordis Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Johnsen

Hallo! Jeg har funnet ut at det må være ekteparet Anders Olsen Øyen og Ingeborg Olsdtr. Romsdal (se nr6), som er de jeg letter etter. Jeg vil si at Solumdal er nevnt i folketellingen 1801. Nå har jeg lett og forsøkt og finne fødselsdato til Anders Olsen og Ingeborg Olsdtr, event. dødsdato. Fødselsdato har jeg jo stor problemer med ettersom jeg ikke greier og tyde teksten. Grunnen til at jeg ønsker å ha fødselsdato på disse er at da hvet jeg forhåpentligvis hvilken gårder de kommer fra. Håper noen kan hjelpe meg. På forhånd meget tusen takk!Med vennlig hilsen Tordis Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.