Gå til innhold
Arkivverket

[#62249] Ole Olsen Ånerud og Rangdi Osdatter Oppi, Sør-Odal


Gjest Tom Premer
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Premer

Ekteparet Ole Olsen Ånerud og Rangdi Olsdatter Oppi ble gift 23.7.1711 i Strøm kirke (Strøm Mini 1 s. 462). 8.10.1722 ble de, samt Rangdis mor Karen Oppi, forpasset til Vinger (Strøm Mini 2 s. 173). Der ble de borte for meg. Er det noen som vet hvor de havnet og evt. når de døde?Vennlig hilsenTom Premer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Premer

Takk, Pål. Men her er det noe jeg ikke får til å stemme. Ifølge Vinger bygdebok, Skyrud s. 201, kommer Lars Olsen fra Spetalen. Når jeg ser på Spetalen, side 180, finner jeg en Lars Olsen som kommer til Skyrud. Han har foreldrene Ole Tjøstelsen Spetalen og Marte Ketilsdatter. 'Min' Lars Olsen har foreldrene Ole Larsen Ånerud og Siri Torkelsdatter Sæter. Lars Olsen Spetalen er forøvrig ført opp med dødsår 1757.Det var ellers bra at du 'gjennomskuet' navnefeilen Ole istedenfor Lars. Jeg var vel for opptatt med å tenke på hvem av de mange Ole Olsener på Oppi og Hamar som var Rangdis far.Mange hilsenerTom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.