Gå til innhold
Arkivverket

[#62267] Gudbrand Jonson f. 1655, Blessum i Vågå


Gjest Harry Aronsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Harry Aronsen

Undres på om det er noen som vet noe om denne mannen? Jeg har endel på etterkommere av ham, men skulle gjerne visst noe om forfedrene hans.Mvh Harry A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Stallvik

7. nov. 1674 er det skifte på Blessum etter Jon Guldbrandsen. Arvingane er enka Marit Johannesdotter og barna Gulbrand, Johannes, Siri og Randi. På tinget på Vågå 23.12.1673 vart det lese eit kongebrev om kongens pantsette gods i amtet i Vågå - omfatta Blessum-gardene og Tolstad. Johannes Blessum svara ei landskyld av 5 huder 15 rdl. 17. april 1687 var det skifte på Blessum. Johannes Svendsen og Marit Gundersdotter skiftar i live med barna sine: Svend, Bergete, Marit, Ragnild og Else. 9. april 1717 var det skifte etter Svend Johannesen. Arvingae var enka Rønnog Jonsdotter og søskena Berte Raastad, som var død og etterlet Syver og Gunder Arnessøner, Marit og Else Johannesdøtrer. Endeleg er det skifte på Blessum 21. mai 1706. Da skifter Guldbrand Jonsen og Kjersti Pedersdotter mellom barna sine: Jon, Peder, Einar og Rønnog. Med helsing Tor Stallvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harry Aronsen

Takk, Tor. Da fikk jeg noen flere navn enn jeg hadde fra før. Og det er vel vanskelig å komme lenger bakover i anerekka. Noen som har forslag til hvor jeg kan lete?Mvh Harry A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.