Gå til innhold
Arkivverket

[#62272] Anne Johnsdatter f ca 1810 Stjørdal, gift 1833 Alstadhaugi Skogn, NT Opphav?


Gjest Dag Fjær
 Del

Recommended Posts

Hei.Jeg leter etter dåp (og ev. opphav) til Anne Johnsdatter , født ca 1810, antatt i Stjørdal. Hun bør være født ca 1810.Anne blir gift med Iver Olsen 24. oktober 1833 i Alstadhaug i Skogn, NT. Hans far var Ole Iversen og hennes far var John Johnsen. Begge skal være født i Stjørdal (#12, s 254) : [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16394&idx_id=16394&uid=ny&idx_side=-174>LenkeIver Olsen blir født i Stjørdal 14. januar 1811 av foreldre Ole Iversen og Enger Perdersdatter. (Første dåp opp til høyre, side 417) : Lenke Jeg tyder fødested til Gravoldåsen; jfr FT1801 , der jeg antar at finner Ivers far (Ole #350) og foreldre (Iver #348 og Berthe #349). Gravold : Lenke Iver Olsen blir konfirmert 9. oktober 1825 (#8): Lenke Jeg finner ei Anne Johnsdatter som konfirmert i Stjørdal 25. juni 1825. Se # 27 side 241:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Gårdsnavnet er Funtaunet. I Meråker bygdebok under dette gårdsnavnet står det at en Anne Johnsdatter ble f 1809 og død i 1889, men denne Anne giftet seg i 1833 med Rolloug Olsen Nyhus 1806-1897. Så det er nok feil Anne i dette søket.Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Kan dette være di Anne Jonsdatter,tro.Konfirmert i 1827,født i Stjørdalen.,17 år(nr 2) Faren heter Jon Jonsen og Gjertru(?) Jacobsdatter. Lenke Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.