Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tom Premer

[#62274] Håken Pedersen Tråstad, Vinger

Recommended Posts

Gjest Tom Premer

Ifølge Sør-Odal Bygdebok V s. 192 ble Goro Olsdatter Ånerud gift med Håken Pedersen Tråstad. I Vinger kirkebok Mini 2 s. 42 ble den '15 Oct. (1717) forpasset herfra til Sognepræsten for Vingers Menighed Hr. Frantz Cold, et par Ægtefolk, wed nafn Haagen Pederssön og Goro Olsdaatter Aanerud, som nu skal wære ? paa lille Edsberg Sr. Jens Sörenssöns gaard'. Jeg har ikke funnet ekteparet i Vinger bygdebøker, hverken på Tråstad eller Edsberg/Eidsberg/Esper. Den eneste kirkelige hendelsen jeg har funnet er trolovelsen 26.5.1715. Jeg har ikke funnet når de ble viet, men datteren Goro som ble døpt 23.6.1715 var ekte. Her trenger jeg all hjelp jeg kan få både når det gjelder bosted(er) dåp og begravelse.Vennlig hilsenTom Premer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Finn Sollien

Vielsen var i Strøm kirke 1/10 1715. Sønnen Ole døpt i Vinger kirke 8/12 1720, bosted Edsberg. Side 185 i kirkerboka. Mvh. Finn Sollien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.