Gå til innhold
Arkivverket

[#62287] Anne Syversdatter Li, Nes i Akershus


Gjest Tom Premer
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Premer

Jeg fant min morfars mormor i Nes Bygdebok IV, Myrerud under Løken s. 179. Hennes navn var Anne Syversdatter f. ca. 1790. Det var alt som sto i bygdeboken. Jeg fant etter hvert ut at hun var fra Li.For å komme videre måtte jeg ta kirkebøkene til hjelp. Hennes far var Sivert Hansen fra Veset. Hans far igjen, Hans Larsen Veset. Der var det stopp. Ifølge oppgitt alder ved begravelsen skulle han være født ca. 1736. Jeg har ikke funnet ham i Nes kirkebøker 1730-39. Han er heller ikke oppført i den aktuelle bygdeboken. Sivert Hansens mor var Anne Sivertsdatter Åvol. Hennes far var, ifølge kirkebokoppføring for hennes dåp, Sivert Åvol. Moren er ikke oppført i kirkeboken. Jeg har lett etter denne Sivert Åvol, men jeg kan ikke finne når han ble født, når og med hvem han giftet seg og når han ble begravet. Jeg har heller ikke funnet ham som far til flere barn. Heller ikke er han nevnt i bygdeboken. Derimot finner jeg i kirkebøkene en mengde oppføringer på Siver Veset/Siver Larsen Veset. Kan Siver Åvol og Siver Veset være samme mann?Jeg er takknemlig for all den hjelp jeg kan få.Vennlig hilsenTom Premer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.