Gå til innhold
Arkivverket

[#62298] Ole Olsen - Bergen


Gjest Vibeke L Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Vibeke L Hansen

Jeg lurer på hva som står i skifte etter Ole Olsen f 9.5.1846 på Nornæs i Sogndal. Vet ikke tidspunkt for hans død. Han var fyrbøter. Han var gift med Anna Olsen og hadde i alle fall 3 barn med henne. Alf Otto f ca 1894, Leif f ca 1895 og Haldis Gudny f 1900. Var det flere barn? Er det mulig å få fødsels-og dødsdato på disse evt også hvem de var gift med? Ole Olsen var også tidligere gift med Alette Marie Andersdatter og hadde en datter, Ovidia Maria, med henne. Hun ble født ca 1874. Ble Ovidia Marie gift, i så fall med hvem og når og hvor døde hun?Mvh Vibeke L Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Her er familien i folketellingen 1912 i Ladegårdsgaten 40:Ole Olsen, 1846 0905, Sogndal løsarbeider gift, Anna Olsen 1862 2308 Bergen gift, Alf Otto Olsen 1894 2305 Bergen løpergut ugift, Haldis Gudny Olsen 1900 1006 Bergen ugift.Ovidia Marie fant jeg ikke i Bergen ved folketellingen 1912.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke L Hansen

Takk for opplysningene.Er det mulig å finne ut mer om dem?? Jeg vet at Anna var enke i mange år; hun døde i aug 1942, en uke før sønnen Alf Otto.Mvh Vibeke L Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ole Olsen, bosatt Barak 2, Fredriksberg, døde som vaktmann 25. mai 1920. han etterlot seg ifølge dødsmeldingen enken Anna, og barna Alf og Haldis. (Ovidia Marie er ikke nevnt.)Anna Olsen, fyrbøters enke, døde 29. august 1942. Hun etterlot seg datteren Haldis Andersen, og sønnen Alf, på Lungegårdens hospital. Han døde 5. september 1942.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke L Hansen

Takk igjen! Da vet jeg i alle fall når han døde. Antar at sønnen Leif er død i 1920, i og med at han ikke er nevnt, eller? Kanskje det gjelder for Ovidia også?Mvh Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dersom opplysningene som er gitt skifteretten i 1920 var rette, skal både Leif og Ovidia være døde uten å ha etterlatt seg livsarvinger, men siden det ikke var noe å skifte, kan man ikke føle seg sikker på at skifteretten brukte energi på å hente inn informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke L Hansen

Har funnet Leif Georg Olsen død 10.5.1908 (Ladegårdsgt 40). Adressen samsvarer med den familien bodde på i 1912.Permanent bildelenke: LenkeKan du bekrefte at dette er riktig?Mvh Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.