Gå til innhold
Arkivverket

[#62301] Hjelp til tyding av kirkebok for Bragernes


Gjest Kathe Tove Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Kathe Tove Røed

Bragernes klokkerbok 1815-29 side 338 - nr. 3 i kirkeåret 1829 - navnet er Thomas.Likeledes Bragernes mini 1815-29 side 360 - nr. 3 i kirkeåret 1829. I begge bøkene står det noe etter navnet Thomas. Kan noen tyde dette for meg? På forhånd takk Vennlig hilsen Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Tusen takk! Det kan se ut som om du har rett Berit - på han som står under ser det ut til å stå lands(legd) Så da får vi gå ut fra at den gode Thomas ble innrullert i sjøtjenesten. Takk igjen. Vennlig hilsen Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Tusen takk for hjelpen, men når vi først er igang - jeg kunne visst godt trenge litt assistanse i tydningen ellers også. Jeg klarer å tyde Syvert Hansen og Justine Stenberg, men etter Syvert står det 'i' og muligens boligadresse. Men hva? Likeledes klarer jeg vel til nød å lese Foslund og Johanne Carlsen. Men det jeg har trodd har vært Lars Altsen kan vel eg. likegodt være Lars Olsen? Mvh Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Takk skal du ha Else - da har jeg forklaring på Lars. Syvert Hansen skal ha vært skomaker - hva kan han ha hatt i Vagthuset å gjøre,mon tro? Det høres jo militært ut. Var det noen form for festning i Drammen i den tiden - det må det vel ha vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.