Gå til innhold
Arkivverket

[#62307] noen som kan hjelpe meg her også?


Gjest trine johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest trine johannessen

sliter også litt med å finne erling marius gundersen født 1905 ullensaker gift med inger olaug fra enten sør eller nord odalen død 1995 . disse to er oldemor og oldefar (mammaen og pappaen til farfaren min).Martha kristensen wennevold død 1986 og Herman halvorsen er på farmor sin side.Har aldri prøvd meg på slektsgranskning før nå så jeg er ikke dreven i dette akkurat så man trenger litt hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trine johannessen

Inger olaug stemmer. det veit jeg om. hu husker jeg kjempe godt :-)Erling Marius Gundersen født 1905 døde i 1956 og da bodde dem i nes som jeg har forstått. min farfar er oppvokst i nes. men er vel ett eller annet sted lysningsprotokoll på vielse..... hmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Her er Inger Olaug døpt i Gamle Aker Oslo 2 juni 1912. Hun er datter av ugift bakersvend Ole Ingebrigtsen og tjenestepike Karen Skaarberg. Permanent sidelenke (no 71): [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9033&idx_id=9033&uid=ny&idx_side=-82>LenkeHun konfirmeres i Opstad i SørOdal 3 oktoner 1926 (no 25). Permannent sidelenke: LenkeOg da er det mulig at dette er Inger Olaugs mor Karen (Olsdatter) sammen med sine foreldre og søsken i SørOdal ft 1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Men Erling Marius finner jeg ikke døpt i Ullensaker, så det må du kanskje dobbelstsjekke?Martha og Herman må du også utdype litt mer om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trine johannessen

Jeg veit at Erling Marius Gundersen var født i 1905 i ullensaker. døpt aner jeg ikke. døde i 1955. gift med inger olaug. veit egentlig ikke så mye om han. Erling og Inger fikk barna: Arne,jan,anne lise,kari, eva, ingrid, Thorleif.......Jeg trur dem ble født i nes på romerike.Herman het halvorsen. 2 av brødrene brukte olesen til etternavn døde i 1967. bodde på årnes da han mens han var gift iallefall.Martha het kristensen wennevold. noe sier meg hu var født i ullensaker, men litt usikker nå.... døde i 1986. født i 1917 eller 1907. Der var det noen som også het korsmo. mulig det var gården. Hermann og Martha fikk barna: marie,synnøve, arvid, håkon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.