Gå til innhold
Arkivverket

[#62313] Arnt Ludvig Wilhelmsen Forsethlund,født 1885


Gjest Tove Kolberg Marthinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Kolberg Marthinsen

Arnt Ludvig hadde søskenene Inga,f1888,Henry f1890,Helga f1894,Emma f,1996. Selv emigrerte Arnt til Amerika,men hvor kan etterkommerne av hans søsken befinne seg? Hans barnebarn fra Grand Rapid ,og som er min firmenning,har funnet at det er 35 'Forsetlund ' i Østfold,9 i Aust Agder,8 i Sør-trøndelag,5 i Oslo. Ikke alle 'Forsetlunder' er i slekt her i Østfold vet jeg. Kan noen hjelpe til å finne noe om hans søsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Kolberg Marthinsen

Takk for opplysningene du sendte meg,men vi 'Forsetlunder' som bor i Onsøy nå, vet om hverandre. Forsetlundgården du sendte bilde av er ikke med i etterkommere jeg søker. Foreldrene til Arnt Ludvig heter Wilhelm(f1855) eller Vilhelm(f1858)gift med Inger Mathea Wernersdatter,29.12.1854. En av deres sønner het Arnt Ludvig. Men hvor er hans søsken og parets etterkommere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiKommunal folketelling Oslo,Rathkesgt 17 2 etg oppg.2 1 februar 1917Kjerstin Forsetlund 1865 17/2 Onsø Gaardeier,Enke Inga mathilde Forsetlund 1888 2/2 Fredrikstad,Butikkjomfru Ugift Henry Olaus Forsetlund 1890 27/5 Fredrikstad Elektriker Ugift Helga Anette Forsetlund 1894 31/8 Christiania Går i huset,hjemme.Rathkesgt er jo Petrus krets,men Mattheus ble også brukt Matteus ble skilt ut i 1916Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Kolberg Marthinsen

takk til solveig Håklev for opplysninger. Du gir en bekreftelse på antagelser om at Inga Mathilde og Henry Olaus var ugift.At Helga Anette 'går i huset,hjemme',betyr det at hun heller ikke var gift eller ble det,tror du? Jeg har opplysninger om at de også hadde en yngste søster,Emma f.1996. Har du noen opplysninger om hennes sivilstand? Mvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiDette må vel være din Emma som får en sønn se nr 38 Kjeld Aage Oslo fylke, Petrus, Fødselsregister nr. 1 (1916-1922), Fødte og døpte 1918, side 86. Permanent sidelenke: LenkeHer står det også når hun ble viet.Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Tove Kolberg Marthinsen

Takk igjen til Solveig Håklev for oppklarende hjelp i min søken etter slektninger. Det er nok vår Emma som har sønnen Kjeld Åge og Kari. Ser at de også ikke har samme far. Hvordan finner jeg ut om de to har etterkommere. Kanskje de til og med lever? har du noen tips her også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiJa,det bør være mulig å finne ut om disse har etterkommere Faren Andreas Marcus Bjørnstad finnes i adr bok Oslo t.o.m.1975 Ved FT 1948 er han oppført i Rathkesgt 17 sammen med datteren Kari som da er gift med ......... Kan ikke oppgi navnet her i tilfelle dette er nålevende personer.(Tror jeg fant mannen til Kari død i Stavanger) Hvis jeg får din mailadr.kan jeg skrive det som står i FT1948. Eventuellt kan du ringe meg på tlf 67 90 65 48Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.