Gå til innhold
Arkivverket

[#62328] Hjelp til oppslag på Statsarkivet i Hamar


Gjest Kenneth Holter
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Holter

Hei.Endel av sidene i kirkebok for Løten på slutten av 1700-tallet mangler fortsatt blant scannet materiale på Arkivverkets sider. Jeg lurer derfor på om noen kan hjelpe meg med oppslag i den fysiske kopien på Statsarkivet i Hamar.NB! I følge Statsarkivet i Hamar gjelder dette sider som er limt inn bakerst i kirkeboka.Følgende giftemål:- Hans Jørgen Johansen og Oliv Olsdatter, gift 20.08.1772 Løten- Lars Larsen og Oliv Olsdatter, gift 31.10.1772 LøtenJeg trenger tittel, status, stedsnavn, alder og all annen informasjon som fremkommer i originalen.På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Så ikke dette innlegget før nå. Selvfølgelig skal jeg få sjekket opp dette for deg, men får ikke gjort det før tir/ons neste uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Simon Trøan

Jeg er også interessert i opplysninger om ekteparet Lars Larsen og Oliv Olsdatter som giftet seg 31.10.1772 i Løten. Har som Kenneth (i innlegg 50622) funnet at Oliv sannsynligvis er fra enten Øde Qvestad eller Heggelund. I Løtenboka bind 1, under Øde Qvestad, side 651, er ikke Oliv Olsdatter nevnt i søskenflokken. I Løtenboka bind 2, under Heggelund, side 559, er Oliv Olsdatter (født 1745) nevnt som gift 1772 med Lars Hansen Kolset. I bygdeboka er det ikke nevnt noen Lars Hansen på Kolset i Løten. På Familysearch er det heller ikke dette paret funnet. Derimot er det på Kolset en Lars Larsen som ble døpt 02.12.1731. I kirkeboka er Lars nevnt som sønn av Lars Ilseng. Ved hjelp av bygdeboka ser vi at faren flyttet fra Ilseng til Kolset. Lars Larsen Kolset ble konfirmert 05.10.1749, 18 år gammel. Min konklusjon er altså at Lars Larsen kom fra Kolset, og at Oliv Olsdatter kom fra Heggelund. Men det hadde vært greit å få sjekket opp hva som står i kirkeboka på vielsen i 1772.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

KennethDet er lov. Har ikke glemt deg, men har ikke vært på SAH på noen uker. Skal få sjekket dette i neste uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.