Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kristinn Hegna

[#62334] Christopher Jacobsen, Larvik, f. c.1784 - tydehjelp og opphav

Recommended Posts

Gjest Kristinn Hegna

Matros Christopher Jacobsen dør i 1821, 37 år gammel på venstre side her [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8253&idx_id=8253&uid=ny&idx_side=-117>Lenke . Kan noen hjelpe meg å tyde den dødes yrke i 4. kolonne og anmerkninger i siste kolonne?Han ble gift med Anne Christensdatter i 1805, og sammen hadde de barna Anne Marie (f.1805, gm Cort Pedersen Pøtten), Jens Christian (f.1810, skomaker), Fredrik (1813) og Ole (f.1820, ølhandler/brennevinshandler). Hverken giftermålet eller fadderne ved dåpene gir hint om hans opphav og fødested. Det er kanskje han som er konfirmert i Larvik i 1798 her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Under yrke står det Høker, forhen Matros. Anmerkningene inneholder stort sett dødsårsak. Jeg tror det står Flekfeber.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristinn Hegna

Takk, Astrid, for tydehjelp!Da var det opphavet da... Et skudd i blinde: En av fadderne i barnas dåp er en 'Ole Singdalsen' - det fikk meg til å undres om denne Singdalsen-familien har noe med Christopher å gjøre? Her er Jacob Singdalsen og familien hans Lenke. Kunne Maren Catharina vært Chistophers yngre søster? Hvis Christopher var matros i 1801 kan han ha falt ut av tellingen?K

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.