Gå til innhold
Arkivverket

[#62344] Hvor finner jeg brødrene Nilsen fra Rove i Vestfold ?


Gjest Helge Berntsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Berntsen

Brødrene Anders (Andy) og Anker Leonard Nilsen, skal begge være født i Rove i 1890-årene. De emigrerte som unge til USA på begynnelsen av 1900-tallet, bosatte seg i Brooklyn, og giftet seg med hver sin pike fra Vestre Sandøya i Dypvåg. Jeg har forsøkt å finne relevante kirkebøker (av et stort utvalg), og søkt i de fleste emigrantregistre, men finner ingen av brødrene noe sted. Hjelp mottas med stor takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Telling 1900:På tellingen står han som Anker Leonard Kristiansen,født 1893.Faren heter Kristian Martin Nilsen. Broren Anders Mariuser født i 1886,Sandar.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Telling 1900:På tellingen står han som Anker Leonard Kristiansen,født 1893.Faren heter Kristian Martin Nilsen. Broren Anders Marius er født i 1886,Sandar.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Semming Hynne

Hei igjenJa, det var helt på likt det Ann-Mary:-)Fant faren deres på Stavnum i Stokke 1865 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f60720&gardpostnr=426&personpostnr=2498&merk=2498#ovre>LenkeKristian Martin er født/døpt i Sandar ser det ut som , mens broren og søsteren er født i Stokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Andrea Mathea Aakesdatter står med fødselsår 1820 på tellingen((14)Fra FS:[url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=100086255820&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9Vfol&juris2=Vfol&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Vestfold&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeKirkeboken: Hun er født 7 mars,døpt 22 mars 1820.Foreldre Aage Kristiansen og Maren Severine Andersdatter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Berntsen

Fantastisk hjelp fra dere, damer, og godt teamwork ! Jeg har gått fra å famle i blinde, til en vel dokumentert familiegren. Tusen takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Berntsen

Nei det er ikke lett. Jeg tror jeg har sett gjennom alle emigrantregistre på digitalarkivet, og også utflyttede fra Sandar, både med tanke på Nilsen, Kristiansen og Christiansen. Mulig de har reist på vanlig hyre med en eller annen fraktebåt, og derfor ikke registrert seg på annen måte. Anker giftet seg i Brooklyn 26/2-1927 om mine data er korrekt, så vi snakker trolig om mellom 1910 og 1925.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Anker Leonard hadde en bror som het Kristian Martin(se telling i innlegg 2) Kristian Martin var født 10 sept,døpt 24 sept 1882. Mora er skrevet som JØRGINE Trulsdatter.Feilskrift av presten,antagelig: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3018&idx_id=3018&uid=ny&idx_side=-257>LenkeHan hadde også en søster som het Regine Lovise(akkurat samme navn som mora)Hun var født 14 des 1889,døpt 5 jan 1890.Faren var STYRMANN. LenkeKonfirmasjonen hennes(nr 23):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.