Gå til innhold
Arkivverket

[#62348] Arnt Iversen Stenbro fra Soknedal


Gjest Kjell Riseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Riseth

I Frostaboka er nevnt Arnt Iversen Stenbro fra Soknedal. Jeg kan ikke finne han i Soknedal.Han døde 1850 på Frosta 60 år gammel.Det vil si at han var født ca.1790. Jeg finner Arnt Iversen i folketellinga 1801 i Budal som kan stemme. Nr 4517 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f11648&gardpostnr=187&personpostnr=4517#nedreHan>Lenke ble gift 1822 med Karen Estensdatter Solberg fra Soknedal.Det står at han da var 24 år Men hun er ikke nevnt i Ft 1801 under denne gården

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

I 1801 finner jeg kun 2 Karen Estensdt. i noenlunde alder. 1 på 5 år i Skogn og så denne på 8 år som bor hos morfaren og mormoren på Brevold i Åfjord: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Riseth

Det kan nok være henne. Det var jo ikke unaturlig at noen vokste opp hos sine besteforeldre på denne tiden.Det ser ut som om Arnt Iversen gjorde også dette. Men kan noen finne noe mere om han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.