Gå til innhold
Arkivverket

[#62350] Etterkommere etter Josefine Jacobsen, Tune i Sarpsborg


Gjest Kari Grimstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Grimstad

Vet at Josefine ble født 25.03.1855 gift med Johan Kristiansen født i 1840. Giftet seg 26.02.1875 De fikk Karen Kristiansen født 01.06.75 som giftet seg med Julius Mattissen født i 1971 og de fikk en sønn som het Hans. Her stopper det. Karen hadde også 2 brødre Johannes født i 1872 og Marius født i 1882. Mer vites ikke om dem. Josefine og familien bodde på Søndre Isebakke i Tune. Noen som kan hjelpe her er jeg takknemlig.MVH Kari Grimstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Grimstad

Hei Ann Mary Tusen takk, hva du har funnet ut. Er ganske ny i dette her. De ser jo ut til å være helt riktig. Marius tok antagelig navnet Johansen etter farene navn som var Johan og Isebakke i tillegg for det var plassen han kom fra. MVH Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei Kari!Ja ,Marius tok nok navnet Johansen etter faren,og Isebakke i tillegg.Han , kona, og sønnen med sin kone ligger gravlagt i Rakkestad. Flere andre med navnet Isebakke der også.Du kan prøve å søke litt på Dis Norge,GRAVMINNER,så ser du hvem som ligger gravlagt i Rakkestad og Solli,Sarpsborg,med navnet Isebakke .[url="http://www.disnorge.no/gravminner/vis.php?id=01&mode=ko>Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Karen og Julius i 1900. Ser at de har 3 barn: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=22&filnamn=f00130&gardpostnr=142#nedre>Lenke Her er Karen's sønn,Karl,født 15/6 1900(se fødselsdato i tellingsskjemaet )Dis Norge,gravminner:949917 Karl Johan Isebakke 1506 1900 0510 1996 1110 1996 02 03 16 Solli Sarpsborg Solli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

På samme gravnr som Julius og Karen legger også Hans Isebakke,født 16feb 1921 :949901 Hans Isebakke 1602 1921 0702 2001 0309 2001 02 02 15 Solli Sarpsborg Solli Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Grimstad

Hei Ann-MaryNå har tordenværet gitt seg så nå kan jeg svare deg med tusen tusen takk igjen. Dette var godt hjelp, nå da jeg vet at de har tatt navnet Isebakke kan jeg ta kontakt med de som er i live. Har alt snakkent med en kar i Rakkestad, og skal ringe en i Tune. Alle de andre du har funnet fram til er hel sikkert riktig. Skal nå bare få plasser de på de riktige plassene.MVH Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andresen

Jeg lurer på om noen vet noe mer om faren til nevnte Josefine Jacobsen, Jacob Simensen Isebakke. Han var bror av min tippoldemor Maria Simensd, og jeg vet svært lite om dem. Mvh Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Grimstad

Hei PålJacob Simonsen er min tippoldefar født 29.03.1828 døde 19.12.1897 gift med Sofie Marie Kristiansdatter født 01.08.1831 døde 29.02.1902. De bodde på gården Isebakke søndre i Tune. Denne gården overtok Josefine senere. Jacob og Sofie fikk 10 barn hvor 5 av de emigrerte til Amerika. Det er denne slekten jeg og andre prøver å nøste opp! Søsken av Jacob kjenner jeg dessverre ikke noe til. Har du foreldrene og besteforeldrenes navn?Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Josefine Jacobsen,født 25 mars 1855.Foreldre : Jacob Simensen og Sophie Marie Christiansdatter: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=500222284821&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeJacob Simensen og Sophie Marie Christiansdatter giftet seg 2 jan 1862,Tune.Hans far het Simen Henriksen og hennes far var Christian Gundersen: LenkeDåpen til Jacob Simensen.Han var født 19 mars,døpt 4 april 1828: Lenke Faren het Simen Hendriksen og moren het Ane Andersdatter.Barn av paret: Hendrik,døpt 17 sept 1826: LenkeOg før nevnte Jacob,døpt 4 april 1828: LenkeEllen,døpt 19 feb 1832: :LenkeHendrik,døpt 21 des 1834: LenkeMaria,døpt 28 okt 1838: LenkeOline,døpt 19 des 1841:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Grimstad

Hei igjen Ann-MaryDu finner hvis det mest utrolig. Det er riktig har Jacob er født 19.03.1828, en skrivefeil. Faren Simen Henriken skal være født 07.06.1797 og døde 15.02.1876 moren Ane Andersdatter født i 1806 dato har jeg ikke og døde 14.04.1875. Simens foreldre er Henrik Simensen født 09.01.1776 døde 08.11.1822 og Maria Jacobsdatter født 1763 eller 1764 døde 30.12.1808. Dette er hva jeg har. Du leser kanskje også dette Pål.Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Grimstad

Hei Ann-MaryJa jeg ser det står enkemann. Men jeg synet denne skriften på den tiden er slitsom både å se på å tyde, så å finne ut hvem han først var gift med lar jeg ligge ihverfall foreløpig.Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

I merknaden helt til høyre står det 'Brudgommens kone døde i Martz 1824'Men etter litt leting fant jeg Ingeborg Halvorsdatter død 19 mars 1825 og gravlagt 27 mars (circa 24 aar: Permanent sidelenke: Lenke (nummer 9)/S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Grimstad

Hei SteinarTakk for svar, du kan hvist tyde denne gamle skriften.Det er så flott med all denne hjelpen. Men de 2 siste lenkene du henviser til synet jeg ser lik ut, ser ikke ut for meg som det står Simen og Ingeborg.Mnh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.