Gå til innhold
Arkivverket

[#62350] Etterkommere etter Josefine Jacobsen, Tune i Sarpsborg


Gjest Kari Grimstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Nyløkken

Sim-en Hendriksen står øverst på den siste siden og Ingeborg står på nederst på første side med Halvorsdatter øverst på neste. Jobber med å tyde resten også..../S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Grimstad

Hei igjen Steinar Beklager, men nå må jeg bare innrømme at jeg føler med litt dum. Er skriften så vanskelig å forstå. Finner ikke giftemålet jeg. Ikke datoen 21.07.1823 som du sa at de giftet seg og ikke navnene. Kan du si meg sidenr.Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andresen

Hei! Mye nytt og interessant for meg her. Maria Simensd Isebakke giftet seg med Syver Ols Gretland i Tune og de er mine tippoldeforeldre. Takk til alle som har bidratt med opplysninger! Mvh Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Ja, det var ikke enkelt dette. Har prøvd å tyde kråketærne til presten i Tune og kommet frem til følgende for innføringen som starter nederst på side 430 og går over til øverst på side 432. Presten har gjort anmerkning om at det går over to sider.Viser til rubrikknavnene og innholdet, men er litt usikker på tydingen av stedsnavnene til Simen og en av forloverne. Kanskje andre øyne ser bedre enn meg?Indskrevne til Ækteskab 10de Januar 1823Merknad på siden: Se pag 432 Brudgommens Navn, Alder, Haandtering og Oppholdssted:Ungkarl Tjenestedreng i Molsøesund(??) Færgested Simen Hendriksen gs 25 aar Øverst på Siden Brudens Navn, Alder, Haandtering:Pigen Ingeborg Hjemme hos faderen Hmd Halvor Thormosen Lia 22 Aar Hvem forloverne:Med ført pen Gmd Jørgen Gulbrandsen Moelerød (se pag 432) Gmd Erik Olsen Berge Vielsesdagen:21 Martz 1823 Om forrettet i Kirken eller hjemme,….:I Kirken Anmærkninger:At de beg havde havet kopper var forloverne vitterligt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Grimstad

Hei SteinarTusen takk nå når jeg har fått det inn med teskjeer forstår jeg. Du er virkelig flink til å tyde dette. Jeg trodde jo det sto på side 432 -433, men så var det 430 og 432. Men å tyde det uten din hjelp hadde jeg ikke klart, så hjertelig takk.Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.