Gå til innhold
Arkivverket

[#62369] Etterlysning


Gjest Else Hana Flønes
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Hana Flønes

Jeg er på leting etter brødrene til min bestemor. Agvald Larsen fødd i Tvedestrand 28.8.1893. Han var sjømann.Han reiste til Amerika,men jeg finner han ikke på noen emigrantlister. Han giftet seg i Baltimore med en amerikansk dame,Agnes.De fikk en datter,Marylyn. Agvald døde 2 uker før hun ble fødd. Agvald døde i Amerika i 1936.Søsteren til min bestemor hadde kontakt med Marylyn helt til hun døde. Da var det ingen av slektningene her i Norge som fortsatte brevskrivingen med Marylyn.Gulbrand Larsen fødd 22.6.1892 i Tvedestrand. Han reiste også til Amerika. Vet bare at han druknet der borte.Jeg håper noen kan hjelpe meg med opplysninger om disse personene, evnt tipse meg om hvor jeg kan henvende meg. Statsarkivet i Kristiansand fant ikke brødrene på noen lister. De har muligens reist som sjøfolk fra Norge og hoppet på land i Amerika. Mvh Else Hana Flønes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Hana Flønes

Tusen takk til deg Anne! Det er min slektning du har funnet!!! Jeg ser han har reist sammen med Oscar Bengtson som var Agvalds onkel.Nå må jeg prøve å finne ut hvor det ble av ham i Amerika. Har som sagt hørt han giftet seg i Baltimore. Vet du hvor jeg kan lete da? Mvh Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Hei,I 1918 ble han 'drafted' for WW1, dette er vel samme Agvald: han oppga Miss Dagny Larsen, Tvedestrand, Norway som nærmeste pårørende.

bilete5542.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Hana Flønes

Hei til deg! Ja,dette er en av brødrene jeg leter etter. De mistet foreldrene sine tidlig så her han har oppgitt en av søstrene sine som nærmeste pårørende.Håper jeg finner Marylyn eller evnt etterkommere etter henne.Jeg er ny i gamet så vet ikke helt hvor jeg skal begynne å lete:)Tusen takk for hjelpen forresten!!Mvh Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Agvald Larsen,38 år, matros, med ss 'Lancaster' til New York 8 juli 1932 fra Balboa, Panama. Som du ser så var han 5 fot 11 tommer høy og veide 174 pund. Han oppga å ha 23 års fartstid, så da dro han vel ut etter sin konfirmasjon kanskje ?

bilete5545.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.