Gå til innhold
Arkivverket

[#62378] Ettelysning


Gjest marian Hexeberg
 Del

Recommended Posts

Gjest marian Hexeberg

Jeg leter etter Gyda Emilie Eriksen født 1885. Inntressert i all info om henne.Hun døde i 1922. Er det noen som kan finne en link til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Ble født ei Gyda Emilie,med farsnavn Erik i Kristiansund 1885,men jeg får ikke foreldrenes navn til å stemme med folketellinga. Og så er det jo disse bøkene som ble delvis ødelagt i brann,og vanskelig å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Fant ei til Gyda Emilie døpt i Kristiansund 1885,her tror jeg foreldrene stemmer med henne på folketellinga i innlegg (2) : Lenke Det står Gurin som morens navn på folketellinga,får det til at det her står Ane Gurin/Gurine. Men Marian må komme på banen og fortelle oss om vi er på rett kant av landet,eller denne Gyda Emilie er helt feil person...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marian Hexeberg

Hei Anne J. Det stemmer med det du har funnet her, med mine notater, Tusen takk. Men jeg ønsker alle linker vidre på hennes barn. men er det for tidlig å finne det ? Jeg setter pris på alll hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Eventuelle barn som Gyda Emilie og hennes mann Peder fikk,vil vel være født i Kristiansund mellom 1910-1922.Kan selvfølgelig hjelpe deg å finne dem i kirkeboka,men å følge dem videre blir mer vrient ettersom kirkebøkene ikke er scannet enda. Dessuten vil det uansett være for nytt til å legges ut på debatten(nålevende personer) :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marian Hexeberg

Hei Anne . Ja det skjønner jeg at det kan være for nytt. Men har du tips på hvor jeg kan lete. Alle barn av Peder og Gyda er døde. Den ene var min far. Det er av stor inntresse å finne dette. Da Gyda døde når barna var små, og vokste opp med pleiemor , som også er død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Er ikke Ohrstrand et litt uvanlig etternavn,da ? Hvis barna til Peder og Gyda brukte det navnet,skulle det være mulig å finne ut noe.Finner i Møre & Romsdal to med det etternavnet,en født i 1915,og en født i 1948,på 'Gravminner i Norge' (dis-Norge). Begge er begravd i Aure. Ellers ville jeg vel prøvd telefonkatalogen for området,siden dette er så nært opp til vår tid. En kjapp gjennomgang ved søk på etternavn,ga flere treff i Kristiansund,blant annet. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.